«Казка в гості завітала»
5 жовт. 2024 р.
Конспект інтегрованого заняття для старших дошкільників
Тема: «Казка в гості завітала»
Мета. Логіко-математична:вправляти дітей у викладанні числового ряду, у розв’язуванні математичних задач та орієнтуванні на аркуші паперу у клітинку; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву та зосередженість, уміння діяти за вказівкою вихователя. Виховувати інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності, самостійність, впевненість у своїх силах, наполегливість та бажання доводити справу до кінця. Мовленнєво-граматична: удосконалювати уміння дітей складати речення за ілюстрацією та будувати до них схеми; виконувати звуковий аналіз слів, що складаються з 4-6 звуків. Виховувати уважність. Художньо-мовленнєва: узагальнити знання дітей про казки та продовжувати розвивати вміння відгадувати загадки, зокрема про казкових персонажів; систематизувати знання дошкільників про прислів’я. Виховувати інтерес до казки та до народної творчості.
Обладнання та матеріали: Д/м: карта «Країни Казок», сюжетна ілюстрація, набір карток з цифрами та математичними знаками, плакат з ребусом, карти-схеми з прислів’ями. Р/м: прості олівці, аркуші у клітинку для графічного диктанту, індивідуальні картки із завданнями, набір цифр (1-10) та математичних знаків (+,-,=).
Хід заняття
- Організаційний момент
Діти з вихователем заходять до групової кімнати, вітаються.
- Усміхніться, любі діти і гостям пошліть привіти,
Час заняття розпочати і старанно працювати.
Щоб почути у кінці, що усі ви – молодці!
- Основна частина
- Діти, а чи любите ви казки? (О.В. Так.)
- А сьогодні до нас у гості завітала казка. У казковій країні сталося лихо: всі її мешканці забули назви своїх казок. Давайте допоможемо їм пригадати. (Діти погоджуються.)
- Ось, у мене є карта Казкової Країни (вихователь звертає увагу дітей на фланелеграф). Для того, щоб пригадати назву першої казки – пограємо у таку гру «Не зівай – відповідь давай».
(Проводиться д/гра «Не зівай – відповідь давай». Діти утворюють коло. Дорослий у прискореному темпі задає різноманітні запитання. Наприклад,
- Який день тижня сьогодні?
- Який день тижня буде завтра?
- Скільки ніг у слона?
- Як називається пора року, коли йде сніг?
- Як називається перший місяць весни?
- Скільки всього днів у тижні?
- Хто ти для своєї бабусі?
- Як називаються люди, які ходять по тротуару?
- Що робить ведмідь взимку?
- Як називається погода, коли світить сонце? А коли йде дощ?)
- Діти, я вважаю, що ви справилися із завданням (вихователь відкриває перший будиночок на карті та у допомогу дітям зачитує підказку: «Йому набридло цілі дні на віконечку сидіти.
Він узяв та й покотився, щоб побачити весь світ.» Діти відгадують назву казки.)
- Молодці, ця казка дійсно має назву «Колобок». Допомагаємо далі. Займіть, будь ласка, свої місця за столами.
(Діти сідають на місця. Педагог пригадує з вихованцями напрямки ліворуч - праворуч та проводить графічний диктант:
2 клітинки праворуч, 1 клітинка вгору, 4 клітинки праворуч, 7 клітинок вниз, 4 клітинки праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 2 клітинки вниз,1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 2 клітинки вниз, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 2 клітинки ліворуч, 2 клітинки вниз, 2 клітинки ліворуч,1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка ліворуч, 4 клітинки вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 3 клітинки вгору, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору.)
- Я рада за вас, діти. (Вихователь відкриває другий будиночок і зачитує наступну підказку:
«Тут бичок - беремлячок, гарний має він бочок; Із соломи дід зробив: бік смолою засмолив.» Діти відгадують назву казки «Солом’яний бичок».)
- Ну ж, будьте уважними і надалі. Для того, щоб відгадати наступну казку вам потрібно правильно виконати звуковий аналіз слів але спочатку пригадайте:
- Пригадайте, які ви знаєте звуки? (О.В.Мовні та немовні.)
- Наведіть мені приклад мовних звуків. Немовних. (Відповіді дітей.)
- А мовні звуки на які діляться? (О.В. на голосні та приголосні.)
- А якими бувають приголосні звуки? (О.В. М’які та тверді.)
- Візьміть, будь ласка, картку та виконайте звуковий аналіз слів. (Діти працюють по картках.)
- Давайте перевіримо, як ви виконали. (Заслуховуються відповіді 2 – 3 дітей.)
- Молодці, малята. Третій будиночок відкривається, казка пригадується:
- Ну, що ж, допомагаючи казковим персонажам ось цього будиночку, пропоную розглянути таку картинку (вихователь демонструє сюжетну ілюстрацію).
- Ваше завдання:придумати речення за цією ілюстрацією та скласти до нього схему. (діти виконують завдання, педагог відкриває наступний будиночок на карті та зачитує підказку:
«Старенька бабуся у лісі жила, гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку ту по дорозі зустрів? Як казка ця зветься, хто б відповів? Відповідь: казка «Червона шапочка».)
- Доріжка йде через лісок, тож трішечки відпочинемо.
(Педагог проводить фізхвилинку: У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вишикувалися на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки в гору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору , руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали,
Й працювати знов почали.
- Добре, розім’ялися і працюємо далі. Допомагаючи мешканцям наступного будиночку, вам потрібно взяти цифри та викласти числовий ряд від 1 до 10. (Діти викладають на місцях, одна дитина біля дошки).
Проводиться дидактична гра «Назви число» (Вихователь задає питання – діти відповідають.)
Запитання до гри:
- Назвіть сусідів числа 8.
- Яке число останнє?
- Яким числом позначимо кількість носів у людини?
- Яке число показує скільки пір року?
- Назвіть число, яке знаходиться між 7 та 5.
- Яким числом позначена кількість поросят у відомій казці?
- Яким числом назвемо кількість ніг у хатинки Баби Яги?
- Яке число знаходиться праворуч від 4?
- Яке число схоже на овал?
- Тепер вам необхідно вирішити декілька задачок. Я буду вам розповідати, а ви викладайте. (Одна дитина працює біля фланелеграфа.)
Отже, перша задачка: Маленькі мишенята шукали зернята: Круть знайшов три і заніс їх до хати.
Вертю вдалось лише два відшукати. Порахуйте, любі малята,скільки зерняток знайшли мишенята? (Діти викладають 3+2=5 та читають: «три плюс (або додати) два дорівнює п’ять».)
Друга задачка: Знають діти казочку про Червону Шапочку. До бабусі вона йшла, вісім пиріжків несла. Раптом вовк її зустрів, пиріжечка три він з'їв. Хто з вас, діти, порахує,скільки бабуся покуштує? (Діти викладають 8-3=5 та читають: «вісім мінус (або відняти) три дорівнює п’ять».)
Остання задачка: у лісочку на ялині шість з’явилось апельсинів, лисичка пробігала – один зірвала. Скільки апельсинів лишилось на ялині? (Діти відповідають, що нуль, тому що апельсини не ростуть на ялинках.)
Педагог схвалює відповіді дітей та відкриває наступний будиночок. Підказка: «Підробив він голосок – став малим співати; здогадалися вони: вовк – не наша мати.» відповідь: казка «Вовк та семеро козенят».)
- Молодці, дітки. Залишився у нас останній будиночок. Назва казки заховалася у такому ребусі (педагог демонструє плакат), прочитайте її. (Діти відгадують назву останньої казки, це «Ріпка».)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3)Заключна частина
- Подивіться, діти на казковій карті відкрилися всі будиночки. Ви допомогли всім героям пригадати їхні казки. Скажіть, на вашу думку, що завжди перемагає в казках? (О.В. В казках перемагає добро, справедливість, дружба тощо.) Педагог пропонує дітям пригадати прислів’я про добро та про дружбу, використовую схеми-підказки. Схвалює відповіді дітей.
Заняття закінчено.