Досліджуємо властивості паперу» II молодша група
19 січ. 2018 р.
Конспект заняття з дослідницької діяльності. « Властивості паперу»
II молодша група «А»-ВЕСЕЛКА
Мета:Продовжити знайомити дітей з деякими властивостями паперу (товстий – тонкий, міцний) у процесі виконання з ним різних дій (зминання, розривання, скручування). Познайомити дітей з використанням паперу в житті людини. Ввести в активний словник дітей слова: паперовий, газетний. Зацікавити дітей роботою з папером. Розвивати мислення, дрібну моторику кистей рук. Виховувати допитливість, ощадливість.
Організація життєвого простору:Лялька «Паперова Фея» виконана з різноманітних видів паперу. Квадратні листочки паперу різних видів (серветка, кольоровий папір, ватман, картон, цукеркові фантики). 10 товстих альбомів для малювання. Ємність із водою. Рушник. Предмети, виготовлені з паперу (книга, альбом, серветка, картинка, розмальовка, іграшка, газета, журнал, шапочка-маска для театралізації й т.п.) набір для конструювання з паперу.
Хід заняття:
Вихователь: У нас сьогодні ніби свято-
І гостя пришла до нас у групу,
А ну ж на мене подивіться
І веселенько посміхніться
Скажіть мерщій мені малята
Як будемо гостей вітати!
(Відповіді дітей)
Вихователь: Молодці! Привіталися! А тепер ми відправимося у подорож. Закрийте оченята й уявіть на хвильку, що дмухнув легенький вітерець й переніс нас до лісу. Відкривайте оченята, озирніться навкруги. Що ви бачите?
Діти: дерева.
Вихователь: чи потрібні нам дерева? А навіщо? (Відповіді дітей)
Вихователь: а ще з дерев виготовляють папір діти, погляньте, хто в нас сьогодні в гостях. (Показ ляльки). Це Фея Папір з Паперової країни. У цій країні все зроблене з паперу: і будинку, і одяг, і транспорт і все-все-все. Подивіться уваж-но на саму Фею. Навіть вона сама зроблена … із чого? З паперу. А з якого саме паперу, можете назвати? З кольорового паперу, із серветок, з картону, з газет-ного паперу. У нашім з вами світі теж є речі з паперу. Можете назвати деякі з них?
Дидактична вправа «Що буває з паперу»
Діти перераховують знайомі їм предмети, зроблені з паперу. Увага! Слухайте завдання: пройдіть по груповій кімнаті, знайдіть і принесіть один паперовий предмет, тобто предмет, зроблений з паперу. Виконуйте завдання.
Дидактична вправа «Принеси паперовий предмет»
Вихователь просить кожної дитини назвати принесений предмет, уживши при цьому прикметник «паперовий».
А тепер подумайте, чи може в нашім світі все бути зроблене з паперу? Можуть бути паперові будинки? Чому? А чому в нашім світі не роблять одяг з паперу? Меблі? А транспорт? Будинки в нас будують із каменю, меблі роблять із дерева, одяг шиють із тканини, а транспорт роблять із металу. Тому що ці матеріали міцні, надійні. А чи міцний папір, ми зараз із вами перевіримо. Ми проведемо кілька дослідів з папером.
Дослід " Зминання паперу"Спробуйте зім'яти папір. Легко це зробити? А спробуйте зім'яти стіл, за яким ви сидите. Вийшло? Тому що дерево, з якого зроблений стіл – міцне, а папір – неміцний.
Дослід "Розривання паперу" Спробуйте розірвати папір.Легко це зробити? А зможете розірвати рушник? Спробуйте.Вийшло? Чому? Тому що тканина міц-ніше паперу.
Дослід з водою й папером Покладіть листочки паперу у воду. Дивиться, серветки відразу розмокнули. Спробуємо побрати їх руками. Що відбулося? Вони порвали? Інший папір товстіше серветок, тому розмокає довше. Ми ще раз по-дивимося на нього наприкінці заняття. А зараз зробимо висновок: папір боїться води. Усі паперові предмети псуються від зустрічі з водою. Папір – матеріал не міцний.
Ви звернули увагу, що один папір зім'яти легко, а іншу – важко? Один папір розірвати легко, а іншу – складно? Покажіть обривки паперу, який ви легко розір-вали? А який папір розривався важко? Як ви думаєте, із чим це зв'язане? Тонкий папір легше зім'яти й розірвати. А товстий папір сутужніше зім'яти й розірвати. Якщо папір такий неміцний, то навіщо він людині? Що з ним можна робити?
(Відповіді дітей)
Конструювання з паперу «Кольорові кульки-грудочки»
Діти мнуть різнобарвні серветки в грудочки округлої форми.
Дихальна гімнастика
На грудочку дуй сильніше, Побіжить віна веселіше.
Наша зустріч із Паперовою Феєю підходить до кінця. Гляньте на наш папір у воді. Що з нем відбулося? Можна його ще використовувати. На прощання пограємо.
Дидактична гра «Буває – не буває»
Вихователь називає предмет із прикметником «паперовий», а діти відповідають «буває» або «не буває», залежно від того, чи виготовляють цей предмет з папе-ру. Паперова книга Паперовий стілець Паперовий кораблик Паперовий рушник Паперовий взуття Паперове пальто Паперова газета
Бесіда про папір
Паперова Фея просить вас, діти, берегти папір, не рвати й не викидати його за-дарма. Адже папір роблять із дерев. Щоб зробити 10 альбомів для малювання (показ) довелося зрубати одне невелике деревце. Чим більше робиться паперу, тем менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете ба-гато дерев.
Вихователь: Настав час прощатися з Феєю Паперу. Що ми скажемо на прощання? А ще пообіцяємо Феї ( берегти папір і дбайливо ставиться до речей, зроблених з паперу).