Наступність в роботі дошкільного закладу і школи
10 лист. 2017 р.
Форми здійснення наступності ДНЗ і школи
Форми здійснення наступності можуть бути різноманітними і їх вибір обумовлений ступенем взаємозв'язку, стилем, змістом взаємин освітніх установ. Зазвичай на початку навчального року педагогами складається єдиний спільний план, метою якого і є конкретизація роботи за трьома основними напрямками:
- робота з дітьми;
- взаємодія педагогів;
- співпраця з батьками.
Форми здійснення наступності:
1. Робота з дітьми:
- екскурсії в школу;
- відвідування шкільного музею, бібліотеки;
- знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи;
- участь у спільній освітньої діяльності, ігрових програмах;
- виставки малюнків і виробів;
- зустрічі та бесіди з колишніми вихованцями дитячого саду (учні початкової та середньої школи);
- спільні свята (День знань, посвята в першокласники, випускний в дитячому саду тощо) і спортивні змагання дошкільнят та першокласників;
- участь у театралізованій діяльності;
- відвідування дошкільнятами адаптаційного курсу занять, організованих при школі (заняття з психологом, логопедом, музичним керівником і ін. фахівцями школи).
2. Взаємодія педагогів:
- спільні педагогічні ради (ДНЗ і школа);
- семінари, майстер-класи;
- круглі столи педагогів ДНЗ та вчителів школи;
- психологічні та комунікативні тренінги для вихователів та вчителів;
- проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи;
- взаємодія медичних працівників, психологів ДНЗ і школи;
- відкриті покази освітньої діяльності в ДОУ і відкритих уроків в школі;
- педагогічні та психологічні спостереження.
3. Співпраця з батьками:
- спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ та вчителями школи;
- круглі столи, дискусійні зустрічі, педагогічні «вітальні»;
- батьківські конференції, вечори запитань і відповідей;
- консультації з педагогами ДНЗ і школи;
- зустрічі батьків з майбутніми учителями;
- дні відкритих дверей;
- творчі майстерні;
- анкетування, тестування батьків для вивчення самопочуття сім'ї напередодні шкільного життя дитини і в період адаптації до школи;
- освітньо-ігрові тренінги та практикуми для батьків дітей дошкільного віку, ділові ігри, практикуми;
- сімейні вечори, тематичні дозвілля;
- візуальні засоби спілкування (стендова матеріал, виставки, поштовий ящик питань і відповідей тощо);
- засідання батьківських клубів (заняття для батьків і для дитячо-батьківських пар).