Статистика сайту

25 лист. 2016 р.

Мета: Виховувати  інтерес до об’єктів природи, любов до бабусі. Формувати патріотичні почуттяна основі знайомства з  народними символами України, любові та пошани до членів своєї родини. Закріпити назву рідного міста,  вулиці, на якій  знаходиться дошкільний навчальний заклад, його назву і назву групи, яку відвідують діти. Дати знання про калину, як народний символ українського народу.  Розвивати спостережливість, увагу, діалогічне мовлення. Продовжувати вчити дітей слухати та розуміти віршований текст. Вправляти дітей у створенні образотворчої роботи на основі отриманих вражень. Спонукати до милування природними об’єктами.

Обладнання: Фартух, хустка, окуляри для бабусі, іграшкове кермо, декорація – кущ калини з ягодами, гуаш червоного кольору, ватні тампони, вологі серветки, калинивий компот, посуд для пригощання, кошик.

Попередня робота: ознайомлення дітей з калиною, розглядання малюнків, вивчення прислів’їв та віршиків  про калину.

 Хід заняття

Діти і вихователь заходять до групової кімнати – вітаються, сідають на стільчики, проводиться співбесіда.

  • Малята, сьогодні вранці мені зателефонувала моя бабуся, вона живе далеко – в селі. А у вас є бабусі, ви їхлюбите? (відп. дітей)
  • Бабусі вас також дуже люблять. Вони розповідають вам казочки, гуляютьз вами, пригощають чимось  смачненьким, коли ви  приходите до них в гості. Ось і моя бабуся запросила нас в гості. Ви згодні поїхати до бабусі? (відповіді дітей)
  • Діти, а як ви думаєте на чому ми можемо поїхати? ( відповіді дітей)
  • Так , молодці, але до моєї бабусі  треба їхати на автобусі.  Ось у мене кермо є.(діти обирають водія, будують із стільчиків автобус, сідають і з веселою пісенькою їдуть у автобусі )

-Ось ми вже і приїхали, тут живе моя бабуся, та чомусь її немає, де це вона. Мабуть до сусідки пішла, вона  до неї часто забігає. Підемо подивимось, (діти з вихователем підходять до хатинки, стукають, у віконці  з’являється сусідка –іграшка )

  • Добрий день малята, ви кого шукаєте? (відповіді дітей)
  • А бабуся пішла на город, зараз вона прийде, зачекайте трошки, та розкажіть звідки ви приїхали такі гарненькі, як називається ваше місто? А вулиця на якій знаходиться ваш садочок, як називається ваша група? (відповіді дітей)
  • Ой які молодці, все знаєте! (діти спілкуються із сусідкою, а вихователь тим часом непомітно зникає і з’являється в образі бабусі)
  • А ось і бабуся прийшла. До побачення!

Б.- Добрий день мої малята , любі хлопчики і дівчатка, сідайте  будь ласка,(діти сідають на стільчики),  а я на городі була,вже останю городину збирала(бабуся показує кошик із овочами), до зими готуюсь, всю роботу переробила, ось іще треба калину зібрати( бабуся  звертає увагу дітей на кущ калини з ягодам) Подивіться яка вона гарна. Якого  кольору листочки?  А ягідки?(відповіді дітей). Ягідки калини ростуть разом, дружно. Такий пучечок ягідок називається «гроно»(показує гронку калини). Калину, малята, в Україні завжди любили та шанували, складали про неї вірші, ви їх знаєте.(діти розказують віршики)

М.Познанська  «Калинонька»

Ось калина над водою,

Віти стеле по воді,

Хто це щедрою рукою

Їй намистечко надів?

Червонясте, променисте,

Розцвітає, як вогні.

Дай хоч трошечки намиста

Калинонька і мені.

Б – Молодці дівчатка, які гарні віршики про калину знаєте. А ще калина – народний символ України. Недарма кажуть  « Без верби та калини – нема України». Калина – символ дівочої каси і  вроди. А ви знаєте прислів’я про калину. ( діти з допомогою бабусі розповідають прислів’я)

- Молода дівчина – гарна, як калина.

- Щоки червоні, як ягідки калинові.

-  Любуйся  калиною, коли  цвіте, а дитиною, коли   росте.

Б – Ой які ви молодці, все знаєте! А тепер допоможіть мені калину зібрати. Збирати треба акуратно, легенько,  щоб ягідки не роздавити. ( діти підходять до кущика і збирають гронки калини, бабуся допомагає, складає  в кошик. Коли всю калину зібрано, бабуся збирає дітей біля себе)

Б – Молодці малята, ви такі працьовиті , допомогли мені, дякую! Калина дуже смачна і корисна. Вона допомагає від багатьох хвороб. Подивіться я приготувала калиновий  сік, сідайте до столу я вас буду пригощати.  ( діти сідають до столу, бубуся частує їх соком, розповідає про те, що в ягодах калини є кісточка і вона схожа на сердечко)

Б-  Ну що, малята, сподобався вам калиновий сік? А калина, її краса, її червоні ягідки? А давайте на згадку про сьогоднішнє наше знайомство намалюємо кущ калини і прикрасимо ним вашу групу. ( діти підходять до столу, із заготовленими кущиками без ягідок)

Б – А ось і фарба червона є, ой а пензликів немає, чим будемо малювати?(діти роблять різні припущення, зупиняються на ватних паличках) , але спочатку приготуємо наші ручки до роботи.

 Пальчикова гімнастика «Червона калина»

Є в нас ягідка одна,

( пальчики зімкнені в кільце)

Дуже гарна та смачна,

(незначні повороти кистю руки)

Не ожина, не малина,

(легке струшування кистями рук)

А червоная калина.

(плескання в долоні)

(діти підходять до столика і під музичний супровід починають малювати ягідки калини , по закінченню роботи до них звертається бабуся)

Б- Подивіться малята, який гарний кущик калини у вас вийшов! Вам подобається? Мені теж, - прикрасите ним вашу грипу і нехай усі милуються. А вам пора повертатися в садочок.  Ось вам гостинець від мене – ягідки калини.Допобачення! (діти сідають і з пісенькою повертаються в садочок, вихователь непомітно  переодягається  і зустрічає дітей)

В – Ви вже приїхали? До кого в гості ви їздили? Що цікавого там робили? А це що у вас в кошику? І малюнок такий цікавий, що це? Молодці малята? Йдемо до групи будемо її вашими малюнками прикрашати.

Заняття закінчується.

Підготувала вихователь Крапивницька Світлана Павлівна