Художньо-мовленнєва діяльність з дітьми раннього віку
8 лист. 2017 р.
Для дітей раннього віку, вибираючи книжку, важливо звернути увагу на, щоб вона була легкою,
викликала приємні тактильні відчуття. Бібліотека для малюка може формуватися вже з першого року його життя.
А першу книжку може підготувати власноруч мама ще тоді, коли тільки очікує його народження.
Важливо, щоб у бібліотеці були маленькі книжки «восьмушки» і «четвертушки»
(1/8 і ¼ стандартного листа). Вони зручні, легко поміщаються в руках дитини.
Але, вибираючи такі книжки, необхідно надавати перевагу тим, в яких чіткі, яскраві, великі малюнки, на яких дитина легко впізнає ті чи інші предмети.
Дітям раннього віку доцільно купувати так звані книжки-вирізки – у вигляді різних предметів та тваринок, що є героями невеликих оповідань – зайчик, котик, паровозик.
Цікавими є книжки-панорами - казковий будиночок з об’ємними декораціями, чи галявинка з курчатами, а також книжки-іграшки, в яких герої представлені у вигляді фігури з рухливими частинами – у котика рухаються очі, у пташки – крила, у півника чи курочки – дзьоб
Змістове наповнення книги для дитини раннього віку ґрунтується на різних жанрах дитячого фольклору: колискові пісні, потішки, пестушки, дитячі пісеньки, небилиці, щоб бавити дитину потім, говорячи з нею художнім словом.
Читати дітям раннього віку необхідно повільно, чітко, ясно, не намагаючись наблизитися до дитячого мовлення і не переграючи, зображаючи ту чи іншу рису персонажа.
Сюжети для дитячого читання – дитячі забавки, іграшки, тварини, звірі, птахи, пори року; взаємини з близькими дорослими, однолітками, старшими дітьми.
Діти з цікавістю слухають і легко запам’ятовують коротенькі дитячі вірші, люблять, коли їм розказують казки.
На заняттях бажано поєднувати читання казки з малюванням, театралізацією, використовувати багато наочності, щоб дітям бул цікаво і легко сприймати нову інформацію.
Підготувала Вихователь Завгородня Тетяна Володимирівна