Статистика сайту

10 жовт. 2017 р.

Тренінг для батьків «Діти і гроші»
Шановні батьки! Ми всі, дорослі намагаємося виховувати дітей всебічно розвиненими. Водимо їх у гуртки та секції, підшукуємо хороший садок чи школу. Ми розвиваємо інтелектуальні та фізичні здібності малюків. І тільки одна сторона розвитку часто залишається недоторканою. Та, яка стосується фінансового виховання. Або, кажучи інакше, ми забуваємо про те, наскільки важливо виховувати правильне ставлення до грошей, до того, як їх правильно заробляти й витрачати, як примножувати те, що зароблено, як накопичувати й витрачати. Для чого дитині ці економічні знання?
А для того, щоб:
-    Щоб вона зрозуміла, що таке гроші (що це не просто папірці чи дзвінкі монетки, які беруться невідомо звідки і ніколи не закінчуються).
-    Щоб дитина навчилася розпоряджатися тими грошима, які потрапляють до неї.
-    Щоб у неї з’явився інтерес і далі вивчати все, що стосується грошей.
-    Щоб дитина захотіла заробляти гроші.
-    Щоб дитина усвідомила, що недостатньо просто заробити гроші.
Потрібно ще й вміти ними розпоряджатися.  
Тема Грошей -для сучасних дітей дуже цікава. Малюки Дуже рано дізнаються про певні фінансові відносини і виявляють величезну цікавість до того, як працюють гроші. Однак мало хто з них розуміє навіть те, звідки беруть гроші батьки, коли купують іграшки або солодощі. Сучасний маркетинг побудований на тому, щоб вселити покупцеві величезне, нездолане бажання робити безліч покупок. Ось і виходить, що дитяче «Купи!» лунає чи не кожен день. Але дітям абсолютно не зрозуміло, звідки беруться гроші. Сучасний світ влаштований так, що практично все, що хочеться придбати, неможливо зробити без грошей. Тому сьогодні, виховуючи дітей, тему грошей обійти неможливо.
Вправа «Східний базар»    
Учасникам пропонується продати ту чесноту, якої у них багато і купувати ту, яку їм пропонує наступний учасник.
Запитання до вправи:
-    Як одним словом можна назвати те, що ви здійснювали на базарі?
-    Як ви вражаєте, що таке «бартер»? (Бартер - прямий обмін одних товарів на інші.)
-    Що вам було важче, купувати чи продавати?
Приклад бартеру наведений у вірші Л.Яковенко «Гроші - це товар»
Колись товар міняли на товар:
На рибу - сир; на ягоди - тканину;
На східні спеції - сальце й узвар - Купці везли усе на чужину.
Та що ж робити тому продавцю,
Що має сир, а риба не потрібна?
Бо хоче курочку придбати він оцю Або ж каблучку для дружину срібну.
А той, що з куркою, той сиру не бажав,
Сидів із нею на базарній площі,
За курку сорочину б він придбав...
Отак і народились гроші.
Бо гроші - це такий собі товар,
Що поміняти можна в будь-якій країні На рибу, сир, ковбаску і узвар,
На книжку і на стрічку синю...
Так повелося в кожній стороні:
Без грошей ні продати, ні купити,
Та добре й вам відомо, і мені,
Що цей товар потрібно заробити!
Нам часто здається, що діти не сприймуть такої складної інформації, як тема, що стосується грошей. Та насправді немає нічого складного в тому, щоб пояснити дитині як і для чого придумали гроші, звідки береться зарплата, чому в кожного товару є ціна і ще безліч цікавих моментів. Адже не даремно вони запитують у дорослих про те, звідки беруться гроші, чому вони закінчуються, чому в одних людей грошей багато, а в інших мало, що таке кредит?
Інформаційне повідомлення
Пояснити появу грошей ви можете так: Археологи виявили, що перші гроші з’явилися приблизно у 680-686р.до н.е. на території Китаю. Тоді за гроші людям правили мушлі молюсків. Перші гроші мали вигляд зубів акули, пера. Шкури і тільки через тривалий час гроші почали робити з металу. Паперові гроші називають банкнотами, а металеві - монетами. Щоб діти з дитинства розуміли значення економічних термінів, пояснюйте їм основні поняття, з якими їм доводиться мати справу чи не кожен день. Намагайтеся пояснювати простими словами, використовуючи приклади з життя, зрозумілі дитині.

Мозковий штурм Кожній команді пропонується дати, в доступній для дітей формі, визначення понять: банк, витрати, гроші, заощадження, заробітна плата, бартер,
благодійність, купюри, монети, ціна, товар, сімейний бюджет.
Маленький економічний словничок
Витрати - грошові витрати, які йдуть на задоволення потреб людей.
Гроші - це особливий товар, який можна обміняти на будь-які інші товари і
послуги.
Заощадження - частина грошей, які людина може відкласти на майбутнє,
зберегти.
Заробітна плата - гроші, які людина отримує за свою працю.
Бартер - прямий обмін одних товарів на інші.
Благодійність - надання безоплатної і безкорисливої допомоги тим, хто її
потребує.
Купюри - паперові гроші.
Монети - металеві гроші.
Ціна - грошове вираження вартості товару. З її допомогою побічно
виражають витрати праці для виготовлення цього товару.
Товар - продукт природи або людської праці, що здатний задовольняти
певні потреби людини і призначений для обміну (купівлі та продажу).
Сімейний бюджет - це сукупність доходів і витрат сім’ї.
Слово «реклама» походить із давньої мови - латинської і означає «кричати». Реклама з’явилася дуже давно - у стародавній державі Рим.
Напевно, першу рекламу придумали торговці на ринку, які голосно закликали покупців, привертаючи увагу до свого товару. У різних країнах під час розкопок учені знаходять камені або дошки, на яких зображена стародавня реклама різних товарів.
Зараз кожний з вас отримає карточку з предметом, який вам потрібно розрекламувати, іншим учасникам потрібно розгадати, що це за предмет.
Творче завдання «Намалюй подарунок»
Закрийте очі і уявіть, що ви виграли мільйон грошей. Щоб ви придбали для вашої дитини, намалюйте.
Практики, які допоможуть виховати вашу дитину ощадливою.
1.    Разом    з дитиною йдіть до магазину. Візьміть список покупок і невелику суму грошей - саме стільки, скільки потрібно, щоб зробити покупки за списком. Дайте дитині можливість самій вибрати товари та оплатити їх у касі. Ви можете допомогти підсумувати вартість товарів, щоб вона не перевищувала суму взятих грошей.
2.    Разом    з дитиною йдіть до крамниці. Дайте їй дві суми: одну - монетами, іншу - паперовими грошима. І нехай вона розрахується за покупки і на власному досвіді відчує, як розраховуватися зручніше - металевими чи паперовими грошима.
3.    Разом з дитиною спробуйте згадати всі послуги, які доводиться оплачувати вашій родині. Можливо, це будуть комунальні послуги, послуги автосервісу, або ремонту побутової техніки.
4.    Запропонуйте дитині піти на кухню і що-небудь приготувати, наприклад, вареники з улюбленою начинкою. Які ресурси вам знадобляться? (Борошно, вода, сіль, начинка)
На закінчення
Для того, щоб ваша дитина навчилася розпоряджатися грошима, давайте їй можливість побільше практикувати витрачати, відкладати гроші. І тоді коли ваш малюк виросте, він стане фінансово сильним і незалежним. А ще - добрим і щедрим, тому що ви обов’язково пояснити йому, що таке меценатство і благодійність.