Конспект контрольно-підсумкового заняття
12 трав. 2017 р.
Конспект
контрольно-підсумкового заняття
з дітьми четвертого року життя групи «Бджілки»
за ІІ півріччя 2016-17 н.року.
Вихователь Крапивницька С.П.
Тема: « Розумна скринька»
Мета: Узагальнити матеріал, вивчений на заняттях упродовж року. Закріпити знання малят про число, навички лічби в межах трьох, уміння співвідносити кількість предметів із цифрою, уявлення про величину предметів та їх геометричні форми, удосконалювати вміння дітей орієнтуватися в часі.
Закріпити знання дітей про весняні зміни в природі та уміння розповідати про них. Продовжувати розвивати граматичні та мовленнєві вміння дітей.
Виховувати інтерес до занять, уміння слухати відповіді товаришів.
Матеріал: декорація «розумної скриньки», замок і ключ із завданнями, демонстраційний матеріал, індивідуальні картки із завданнями.
Хід заняття.
(Діти заходять до кімнати вітаються, вихователь звертає увагу дітей на скриньку).
Вихователь – У кімнаті нашій нині
Десь взялась чудова скриня:
З виду гарна симпатична –
Скриня ця не зовсім звична,
В ній знайдуть завдання діти,
Щоб усе те повторити
Кожен з вас сьогодні зміг
Що вивчали ми за рік.
- Скажіть, дітки, чи цікаво б вам було зазирнути в цю скриньку та дізнатися, які ж у ній завдання та ігри для вас ховаються? (так). Тоді візьмемо ось цього чарівного ключика й спробуємо відкрити скриньку.
- Ключику, ключику, ну відкрий нам, будь ласка, скриньку! (вихователь намагається відкрити замкнену скриньку і повідомляє, що вона не відкривається)
- Хоч відкривати він мастак, та не відкриє просто так. А щоб скриньку змогли ми відкрити, пропоную я вам, діти, трохи пограти й те, що знаєте пригадати.
- Бліц – гра «Відповідай швидко»
- Які числа ви знаєте? (один, два, три)
- Яке з них найбільше?(три) А найменше? (один)
- Як із числа два утворити число три? (додати до нього число один)
- Якими можуть бути предмети за величиною?(великі та маленькі)
- А за висотою? (високі та низенькі)
- За довжиною (довгі і короткі)
- Які геометричні фігури ви знаєте? (круг, квадрат, трикутник)
- А об’ємні? (куб та куля)
- Назвіть відомі вам частини доби? (ранок, день, вечір, ніч)
- Що настає після ночі?(ранок)
- Що буває перш ніж настане вечір? (день)
Вихователь – Молодці, малята, ви такі кмітливі, давайте ще раз спробуємо відкрити скриньку.(вихователь повертає ключ і скринька відкривається) Подивіться, малята, які цікаві завдання та ігри тут ховаються. Будемо виконувати? (так) Але спочатку створимо для себе веселий настрій, а допоможе нам гарний віршик.
Фізхвилинка з елементами емпатії за віршем О.Ковальчука «Вранішнє сонечко»
Зранку у віконечко
Заглянуло сонечко,(діти нахиляють голову, посміхаються)
Мило посміхнулося (нахиляють голову праворуч-ліворуч)
Щічки доторкнулося.
Промінцем погладило. (гладять свої щічки)
«Не сумуй»- порадило, (діти гладять плече дітей, що стоять поруч)
День, що розпочався, (крокують на місці)
Щоб у тебе вдався.(плескають в долоні).
Вихователь – А ось і перше завдання « Назви предмети , які ти бачиш на малюнку»
Додаток 1
( вправа на розвиток уваги). Дуже добре малята, ви уважні, багато предметів побачили на картинці. Яке наступне завдання приготувала для нас скринька? А ось і воно(вихователь дістає із скриньки картинку на якій зображені геометричні фігури і предмети схожі на них) «На які геометричні фігури схожі ці предмети?» Додаток 2
- Назвіть малята, які геометричні фігури ви бачите. На яку геометричну фігуру схожі - телевізор, пірамідка, м’яч і холодильник.(діти називають) Молодці малята гарно відповідали. Скринька пропонує нам наступне завдання, подивіться на картинку :
- Яка пора року зображена? (весна)
- Чому ви думаєте, що це весна?( на деревах з’явились листочки, виросла травичка, прилетіли пташки, стало тепло)
- Де живуть шпаки? (будують гнізда, у шпаківнях)
- Навіщо люди будують шпаківні для пташок? (щоб вони оберігали дерева від шкідників)
- Скільки шпаків на картинці? (один)
- А на цьому дереві? (вихователь прибирає картинку, під нею дерево, на ньому три шпаки). Давайте порахуємо: (1,2,3 –всього три) Додаток 3
- Для кожного шпака потрібна шпаківня (вихователь викладає дві шпаківні) Що ви помітили? ( однієї шпаківні не вистачає)
- Чого більше: шпаківень чи шпаків? (шпаків)
- На скільки шпаків більше?(на один)
- Що треба зробити, щоб шпаківень стало стільки ж, скільки й шпаків (додати одну шпаківню)
- Скільки шпаківень зараз? (стільки ж , скільки й шпаків – порівну)
- Молодці малята, але в чудовій скринькі є ще багато цікавих завдань, підемо сядемо за столики і будемо виконувати. ( діти сідають за столи) Але спочатку треба наші пальчики розім’яти.
Пальчикова гімнастика: «Сонечко»
(Робота з картками)
1 завдання: «Весняне дерево» Додаток 4
- Розгляньте весняне ,що у дерева є? (стовбур, гілочки, листочки, коріння)
- Зафарбуйте стільки кружечків, скільки квіточок росте під деревом.
2 завдання: «Футболісти» Додаток 5
- Підбери до кожної футболки відповідні шорти, поясни свій вибір.
3 завдання: «Зайвий предмет» Додаток 6
- Знайди зайвий предмет, який не підходить до всіх інших і закрий червоною карткою, поясни чому.
Вихователь: - Молодці малята, а тепер чудова скринька запрошує нас на килимочок відпочити. (діти проходять на килимочок)
Фізхвилинка: «Квіточка»
Навесні в гайок піду,(діти крокують)
Першу квіточку знайду, (схиляються вниз)
Біля квіточки помрію, (присідають)
Разом з нею порадію, (беруться руками за щоки і хитають голівками)
І вона всміхнеться ( підводяться, простягаючи руки перед собою,
До мойого серця. А потім плавно кладуть їх собі на груди)
Вихователь: - Дивіться ,дітки, в скринкі хтось є, відгадайте – хто це?
Біжить чимчик по долинці
У сіренькій кожушинці. (Зайчик)
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. (Лисичка)
(коли діти назвуть відгадки, вихователь показує їм малюнок із зображенням зайчика та лисички і запрошує дошкільнят до бесіди)
Гра – бесіда «Про зайчика і лисичку» Додаток 7
- Давайте порівняємо зайчика і лисичку, що можна сказати про їх розмір? (зайчик маленький, а лисичка велика)
- Про їх вушка. (у зайчика вушка довгі , а у лисички короткі)
- Про хвостики. (у лисички хвостик пухнастий, а у зайчика куций)
- Лисичка бігає, а зайчик…(стрибає)
- Зайчик прудкий, а лисичка…(хитра)
- Лисичка хижа, а зайчик …(їсть травичку)
Вихователь: - Ну що ж молодці малята. А ось і останнє завдання . Я працюю в дитячому садочку вихователем. Це моя професія – я вас виховую. А яка професія у цих людей (вихователь дістає із скриньки ілюстрації з людьми різних професій – вчитель, кухар, продавець, лікар, роздатковий матеріал для дітей з предметами ,які потрібні людям цих професій)
Гра «Кому що потрібно для роботи» Додаток 8
( діти розповідають чим займається людина певної професії і які предмети їй потрібні для роботи)
Вихователь: - Молодці малята , з усіма завданнями справились ,а в скринькі ще щось є …
( вихователь достає із скриньки шоколадні медальки на стрічках і вручає кожній дитині з подякою від скриньки)
Заняття закінчується.