Статистика сайту

12 трав. 2017 р.

Конспект 
контрольно-підсумкового заняття
з дітьми четвертого року життя групи «Бджілки» 
за ІІ півріччя 2016-17 н.року.


Вихователь Крапивницька С.П.


Тема: « Розумна скринька»


Мета: Узагальнити матеріал, вивчений на заняттях упродовж року. Закріпити знання малят про число, навички лічби в межах трьох, уміння співвідносити кількість предметів із цифрою, уявлення про величину предметів та їх геометричні форми, удосконалювати вміння дітей орієнтуватися в часі.
       Закріпити знання дітей про весняні зміни в природі та уміння розповідати про них. Продовжувати розвивати граматичні та мовленнєві  вміння дітей. 
        Виховувати інтерес до занять, уміння слухати відповіді товаришів.
Матеріал: декорація  «розумної скриньки», замок і ключ із завданнями, демонстраційний матеріал, індивідуальні картки із завданнями.

Хід заняття.
(Діти заходять до кімнати вітаються, вихователь звертає увагу дітей на скриньку).
Вихователь – У кімнаті нашій нині
                          Десь взялась чудова скриня:
                         З виду гарна симпатична –
                        Скриня ця не зовсім звична,
                        В ній знайдуть завдання діти,
                        Щоб усе те повторити
                        Кожен з вас сьогодні зміг
                        Що вивчали ми за рік.
-    Скажіть, дітки,  чи  цікаво б вам було зазирнути в цю скриньку та дізнатися, які ж у ній завдання та ігри для вас ховаються? (так). Тоді візьмемо ось цього чарівного ключика й спробуємо відкрити скриньку. 
-    Ключику, ключику, ну відкрий нам, будь ласка,  скриньку! (вихователь намагається відкрити замкнену скриньку і  повідомляє, що вона не відкривається) 
-    Хоч відкривати він мастак, та не відкриє просто так. А щоб скриньку змогли ми відкрити, пропоную я вам, діти, трохи пограти й те, що знаєте пригадати.
-    Бліц – гра «Відповідай швидко»
-    Які числа ви знаєте? (один, два, три)
-    Яке з них найбільше?(три) А найменше? (один)
-    Як із числа два утворити число три? (додати до нього число один)
-    Якими можуть бути предмети за величиною?(великі та маленькі)
-    А за висотою? (високі та низенькі)
-    За довжиною (довгі і короткі)
-    Які геометричні фігури ви знаєте? (круг, квадрат, трикутник)
-    А об’ємні? (куб та куля)
-    Назвіть відомі вам частини доби? (ранок, день, вечір, ніч)
-    Що настає після ночі?(ранок)
-    Що буває перш ніж настане  вечір? (день)
Вихователь – Молодці, малята, ви такі кмітливі, давайте ще раз спробуємо відкрити  скриньку.(вихователь повертає ключ і скринька відкривається) Подивіться, малята, які цікаві завдання та ігри тут  ховаються. Будемо виконувати? (так) Але спочатку створимо для себе веселий настрій, а допоможе нам гарний віршик.
Фізхвилинка з елементами емпатії за віршем О.Ковальчука «Вранішнє сонечко»
                             Зранку у віконечко 
                             Заглянуло сонечко,(діти нахиляють голову, посміхаються)
                            Мило   посміхнулося (нахиляють голову праворуч-ліворуч)
                           Щічки доторкнулося.
                           Промінцем погладило. (гладять свої щічки)
                           «Не сумуй»-  порадило, (діти гладять плече дітей, що стоять поруч)
                           День, що розпочався, (крокують на місці)
                           Щоб у тебе вдався.(плескають в долоні).
Вихователь – А ось і перше завдання « Назви предмети , які ти бачиш на малюнку»
Додаток 1
( вправа на розвиток уваги). Дуже  добре малята, ви уважні,  багато  предметів побачили на картинці. Яке наступне завдання приготувала для нас скринька? А ось і воно(вихователь дістає із скриньки картинку на якій зображені геометричні фігури і предмети схожі на них) «На які геометричні фігури схожі ці предмети?» Додаток 2
- Назвіть малята, які геометричні фігури ви бачите. На яку геометричну фігуру схожі -  телевізор, пірамідка, м’яч і холодильник.(діти називають) Молодці малята  гарно відповідали. Скринька пропонує нам наступне завдання, подивіться на картинку :
 - Яка пора року зображена? (весна)
- Чому ви думаєте, що це весна?( на деревах  з’явились листочки, виросла травичка, прилетіли пташки, стало тепло)
- Де живуть шпаки? (будують гнізда, у шпаківнях)
- Навіщо люди будують шпаківні для пташок? (щоб вони оберігали дерева від шкідників)
- Скільки шпаків на картинці? (один)
-  А на цьому дереві? (вихователь прибирає картинку, під нею дерево, на ньому три шпаки). Давайте порахуємо: (1,2,3 –всього три) Додаток 3
- Для кожного шпака потрібна шпаківня (вихователь викладає дві шпаківні) Що ви помітили? ( однієї шпаківні не вистачає)
- Чого більше: шпаківень чи шпаків? (шпаків)
- На скільки шпаків більше?(на один)
- Що треба зробити, щоб шпаківень стало стільки ж, скільки й шпаків (додати одну шпаківню)
- Скільки шпаківень зараз? (стільки ж , скільки й шпаків – порівну)
- Молодці малята,  але в чудовій скринькі є ще багато цікавих завдань, підемо сядемо за столики і будемо виконувати. ( діти сідають за столи)  Але спочатку треба  наші пальчики розім’яти.
Пальчикова гімнастика: «Сонечко»
                          (Робота з картками)
1 завдання: «Весняне дерево» Додаток 4
-    Розгляньте весняне ,що у дерева є? (стовбур, гілочки, листочки, коріння)
-    Зафарбуйте стільки кружечків, скільки квіточок росте під деревом.
2 завдання: «Футболісти» Додаток 5
-    Підбери до кожної футболки відповідні шорти, поясни свій вибір.
3 завдання: «Зайвий предмет»  Додаток 6
-    Знайди зайвий предмет, який не підходить до всіх інших і закрий червоною карткою, поясни чому.

Вихователь: - Молодці малята, а тепер чудова скринька запрошує нас на килимочок відпочити. (діти проходять на килимочок)
                                     Фізхвилинка: «Квіточка»
                              Навесні в гайок піду,(діти крокують)
                             Першу квіточку знайду, (схиляються вниз)
                             Біля квіточки помрію, (присідають)
                             Разом з нею порадію, (беруться  руками за щоки і хитають голівками)
                             І вона всміхнеться ( підводяться, простягаючи руки перед собою, 
                             До мойого серця.   А потім плавно кладуть їх собі на груди)

Вихователь: - Дивіться ,дітки, в скринкі хтось є, відгадайте – хто це?
                           Біжить чимчик по долинці
                           У сіренькій кожушинці. (Зайчик)
                          Прийшла кума із довгим віником
                          На бесіду із  нашим півником,
                          Схопила півня на обід
                          Та й замела мітлою  слід. (Лисичка)
(коли діти назвуть відгадки, вихователь показує їм малюнок із зображенням зайчика та лисички і запрошує дошкільнят до бесіди)
Гра – бесіда «Про зайчика і лисичку»   Додаток 7
-    Давайте порівняємо зайчика і лисичку, що можна сказати про їх розмір? (зайчик маленький, а лисичка велика)
-    Про їх вушка. (у зайчика вушка  довгі , а у лисички короткі)
-    Про хвостики. (у лисички хвостик пухнастий, а у зайчика куций)
-    Лисичка бігає, а зайчик…(стрибає)
-    Зайчик прудкий, а лисичка…(хитра)
-    Лисичка хижа, а зайчик …(їсть травичку)
Вихователь: - Ну що ж молодці малята. А ось і останнє завдання . Я працюю в дитячому садочку вихователем. Це моя професія – я вас виховую. А яка професія у цих людей (вихователь дістає із скриньки  ілюстрації  з людьми різних професій – вчитель, кухар, продавець, лікар, роздатковий матеріал для дітей з предметами ,які потрібні людям цих професій)
Гра «Кому що потрібно для роботи»  Додаток 8
( діти  розповідають чим займається людина  певної професії і які  предмети їй потрібні для роботи)
Вихователь: - Молодці малята , з усіма завданнями справились ,а в скринькі ще щось є …
( вихователь достає із скриньки шоколадні медальки на  стрічках і вручає кожній дитині з подякою від скриньки)
Заняття закінчується.