Система фізкультурно-оздоровчої роботи у дитячому садку
3 лист. 2023 р.
Система фізкультурно-оздоровчої роботи у дитячому садку
«Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад».
Конституцією України визначено, що найвищею соціальною цінністю у нашій державі є людина, її життя і здоров’я.
Закон України «Про дошкільну освіту» зазначив обов’язки держави щодо піклування про збереження та зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку, забезпечення їх психічного та фізичного розвитку.
Здоровий спосіб життя для дітей дошкільного віку визначається такими параметрами:
- дотримування розкладу дня;
- володіння культурно-гігієнічними навичками;
- раціональне харчування та культура споживання їжі;
- руховий режим;
- профілактичні засоби збереження здоров’я, загартування;
- сприятливі психологічні умови;
- валеологічна освіта.
У дитини змалку треба формувати мотиваційну настанову на здоровий спосіб життя, шляхи її реалізації.
Працювати в цьому напрямку треба спільно ЗДО і сім’ї, а саме:
- щоденна взаємодія (обмін інформацією між батьками та педагогами з цього питання);
- участь батьків у фізкультурно-оздоровчих заходах ЗДО;
- оформлення фотостендів, інформаційних листків, папок здоров’я;
- анкетування;
- проведення консультацій, конференцій, круглих столів, батьківських зборів, семінарів і т.п.;
- зустрічі з різними фахівцями (лікарями, психологом);
Ефективність системи роботи ЗДО зі зміцнення психофізичного здоров’я дитини залежить від матеріально-технічного забезпечення та удосконалення матеріально-спортивної бази ЗДО, належним кадровим складом працівників ЗДО (інструктор із фізичного виховання, психолог, хореограф, лікар).
Система роботи складається з:
- ’я: антропометричні дані, стан фізіологічних систем та стану рухової підготовки) .
- культурно-гігієнічні навички;
- заняття з фізкультури;
- ранкова гімнастика;
- рухливі ігри, спортивні ігри чи їх елементи;
- гімнастика пробудження;
- самостійна рухова діяльність;
- фізкультхвилинки;
- фізкультурні розваги, свята, дні здоров’я;
- пішехідні перехіди;
- заняття валеологічно-екологічного напрямку;
- гурткової роботи;
- хореографії.
3. Фізкультурно-оздоровчої роботи:
- дієтичне харчування;
- загартування;
- різні види гімнастики: дихальна, пальчикова, для очей, для профілактики постави, плоскостопості, психогімнастика;
- спеціальні вправи та ігри (розвиток дрібної моторики, розвиток уваги, пам’яті, мислення);
- різні види масажу(точковий,вушних раковин, стоп ніг, кістей рук, самомасаж, масаж масажерами);
- елементи оздоровчих методик (кольоротерапія, психотерапія, фітотерапія, казкотерапія, сміхо та музтерапія );
Система фізкультурно-оздоровчої роботи передбачає різноманітні форми та методи роботи, раціональну організацію її впродовж дня з урахуванням індивідуальних, вікових особливостей розвитку кожної дитини, дотримання в роботі основних принципів (науковості, послідовності, доступності, систематичності та інших).
Зміст, обcяг роботи постійно доповнюється, удосконалюється.
Ведеться моніторинг результатів проведеної роботи.