Статистика сайту

25 жовт. 2023 р.

Методичні  підходи до роботи з літературними текстами,

виявлення інтересу до книги

 

Ми маємо нормативний документ Державний стандарт дошкільної освіти. В якому прописано, що мають знати, вміти діти дошкільного віку, якими компетентностями  мають вони оволодіти. Він у нас з  оновлений з 2021 року.  Зараз вже 2023 рік. Як же ж реалізувати Базовий компонент легко і просто. Так, щоб все ж таки сформувати ці компетентності. Яким чином найефективніше це зробити? Чим більше видів діяльності на одну компетентність застосовано, тим ефективніше буде робота. І сьогодні ми спробуємо це зробити.

Коли з’являється щось цікаве, , тоді коли ми поєднуємо щось звичне з незвичним, або звичне із звичним. Сьогодні ми з вами спробуємо реалізувати цікаві підходи як зацікавити дітей або літературним твором, або книжкою.

Яким чином? Зараз кожен з вас отримає літературний твір сучасного письменника, поетів. Отримає якийсь вид діяльності. Вам треба буде поєднати літературний твір з тою цікавинкою, яка вам дістанеться.

1. Леся Мовчун «Панда» Зробити з вірша руханку.

2. Леся Мовчун «Дощ» Перетворити на пальчикову вправу за віршем.

3.  Придумати квест за віршем Катерини Міхаліциної «Про драконів і щастя»

4. Д/г «Чарівна рамка» накласти спеціальну рамку на будь-яку частину ілюстрації й описати побачене.

5. Д/г «Знайдіть і покажіть» Діти відшукують задані об’єкти.

6. Гра «Домалюй ілюстрацію» Створити обкладинку та ілюстрації до книги. По черзі домалювати по одному елементу малюнків. Олеся Мамчич «Кольорове восьмищось» 

7 Д/г « Книга про...»

8. Д/г «Яка книга?»

9. «Цікаві оповідки про книгу» Придумати історію про книгу.

10. Створити емодзі до прислів’я «Книга вчить, як на світі жить»

 

Методичні  підходи до роботи з літературними текстами,

виявлення інтересу до книги:

  • Художній текст як супутник дитини в повсякденні
  • Обговорення літературних творів + використання репродуктивних, евристично-пошукових, творчих та рефлексивних запитань
  • Щоденний ритуал подовженого читання - поступового, фрагментарного читання об’ємного тексту з обговоренням та розгляданням ілюстрацій
  • Використання методів та прийомів ТРВЗ
  • Інтеграція з сюжетно-рольовими іграми “Рекламна агенція”, “Видавництво” тощо
  • Інтеграція з художньо - продуктивним образотворенням: книжковий аукціон кулінарних книг з авторськими рецептами, випуск збірок “від видавництва”, створення “письменницького бюро, виставка авторських книжок
  • Використання мнемотехніки
  • Квести (казковий, за темою твору, за творами одного автора, тематичні з використанням літературних творів як підказок, як частина тематичного нелітературного квесту)
  • Зустрічі  з авторами творів (онлайн, офлайн, творчі вітальні)

✏️ Сайт Сашка Дерманського http://dermansky.com.ua/

✏️ “Ідеї звідусіль”. Нотатник вихователя щодо взаємодії з батьками з мовленнєвого розвитку https://read.bookcreator.com/2jcdKRO1UXU03qmCtH6dIEzNXaD3/HCjpKs16QCW1qcQzvxwKaQ

✏️ Матеріали Галини Запорожченко https://drive.google.com/drive/folders/1tZsWpfveVgNpuZu0fYpj4KFWwfWvBBgw?usp=share_link

  • Години філософського читання
  • Використання  сторітелінгу (цікаві оповідки про книги)
  • Використання біографічного методу (у кожної книжки своя біографія)
  • Ознайомлення з професіями людей, які виготовляють книги
  • Виготовлення лепбуків (за мотивами твору, книги, серії книг одного автора) 

✏️ придбати лепбук https://atlaskanc.kh.ua/catalog/lepbuki/

  • Створення авторських книжок (аудіо, відео, мульт, комікси, друкований формат, артбук, магнітні, фетрові книжки, кишенькові тощо)

✏️ Про артбуки можна почитати тут http://teg.com.ua/artbyki-sho-take-i-iak-yih-robliat-svoyimi-rykami/

https://drive.google.com/drive/folders/1MgzVcX9rXTy7-m7od2TBMW0ERZhl5VeF?usp=share_link

  • Використання ігор (дидактичних, рухливих, театралізованих, режисерських тощо) за сюжетом твору, книги

✏️ Ігри про книгу можна знайти тут https://drive.google.com/drive/folders/1xT5ru-IVyzErCBb8aaxP3DTXyVtWi01C?usp=share_link

  • Використання книг як сюрпризних моментів, ігрових або пошукових ситуацій