Статистика сайту

23 лист. 2022 р.

Підготувала: вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка» Крапивницька Світлана Павлівна

м. Первомайськ, Миколаївська обл.

Заняття з малювання та ознайомлення з природним довкіллям

для дітей раннього віку.

Тема:  «Осінній сюрприз»

Мета: ознайомити  дітей з листочками, що летять за вітром, вчити помічати розмаїття барв, звуків природи і радіти їм. Формувати позитивне сприйняття навколишнього світу, інтерес до отримання зображення в процесі використання нетрадиційного способу малювання тичком (гігієнічними паличками) , продовжувати ознайомлення з фарбами жовтого, червоного кольорів, розвивати дрібну моторику рук, спонукати до елементарних творчих проявів і власного самовираження. Виховувати інтерес до яскравих, гарних явищ природи.

Матеріали та інструменти : іграшка- їжачок, кошик з листочками жовтого та червоного кольору, осінній вінок з листя і квітів, аркуш паперу формат А-5 із зображенням стовбура дерева, фарби жовтого, червоного кольорів, гігієнічні палички, серветки, аудіозапис  музики П.Чайковського «Пори року. Осінь».

Попередня робота: спостереження на прогулянці за осінніми деревами . Д/гра «Збираємо букетики із листя». Ознайомлення із віршиками і пісеньками про осінь.

 

Хід заняття.

Організаційний момент – створення позитивного настрою

В.-(збирає дітей біля себе, звертає увагу на сонечко за вікном )

- Малята, подивіться який сьогодні чудовий день! Яскраво світить сонечко, дерева вбралися в різнокольорові листочки. Вітерець тихенько гойдає їх і наспівує пісеньку.

(вихователь вмикає аудіозапис твору П. Чайковського «Пори року. Осінь» і читає вірш)

Осінній клен.

Знов золоті листочки клена

Летять на землю і на мене.

                                                       Такі тендітні та сумні,

  Летять, кружляючи крилато,

І мов сліди качиних лапок

Лягають тихо на землі.

(А.Костецький)

В.  – Малята, як ви думаєте хто зробив дерева такими гарними, розфарбував листочки?

     - Так, це осінь. Розкажіть , яка вона – осінь? (красива ,сумна,холодна,дощова, різнокольорова, барвиста, казкова, золота)

Мотивація діяльності

В.- (Вихователь звертає увагу дітейна їжачка з кошиком)

- Подивіться хто до нас прийшов! Привітаймося з їжачком. (Діти вітаються). Їжачок прийшов до нас із лісу щось нам приніс  у кошику, а від кого, не каже. А ми самі здогадаємось, хто нам кошик передав,  зараз подивимось що там є. (вихователь дістає осінній віночок). Малята, як ви думаєте, що це?(віночок) Так це віночок? А чий це віночок, може їжака ? (ні це осінній віночок тому що листочки різнокольорові) Здогадались хто до нас їжачка прислав? Так це осінь. Подивимось що там ще є .(Вихователь дістає із кошика листочки)  Які гарні листочки – пограймо у гру із ними. (вихователь одягає віночок  а діти беруть у кожну ручку по листочку) Я буду Осінь а ви мої листочки.( діти разом з вихователем під аудіозапис твору П Чайковського «Пори року. Осінь» виконують психогімнастику :

Жовта осінь тут ходила,

Різнелистя розгубила.

(діти ходять за вихователем і махають листочками)

Листячко кленове , різнокольорове.

(піднімають руки з листочками вгору)

Ми листочки позбирали,

З ними весело пограли.

(діти бігають врозтіч з листочками, в кінці складають їх у кошик разом з віночком)

В.- Малята , а у кошику ще щось є. (Вихователь дістає аркуші паперу із зображенням дерева без листочків) Подивіться, які сумні дерева, чому вони засумували? (на них немає листочків) Давайте одягнемо дерева в гарне осіннє вбрання. А допоможуть нам у цьому фарби й гігієнічні палички.

Образотворча діяльність.

(діти сідають за столи з підготовленим матеріалом, вихователь пояснює і показує)

В.-Малювати гігієнічною паличкою дуже просто. Візьміть паличку в руку, занурите у фарбу жовтого або червоного кольору, прикладіть паличку до паперу – ось і вийшов відбиток – листочок. (далі діти самостійно ставлять відбитки гігієнічними паличками)

Перегляд та обговорення дитячих робіт.

В. – Молодці , діти. Дерева стали веселими у такому гарному вбрані.( вихователь вивішує дитячі роботи на мольберт і пропонує дітям помилуватись) Осені сподобаються  ваші роботи, складемо їх у кошик , а їжачок віднесе.(діти складають малюнки в кошик, їжачок  дякує, прощається і йде)  За вашу чудову роботу Осінь приготувала вам частування.

(Діти пригощаються яблучками. Заняття закінчується)