Статистика сайту

25 жовт. 2022 р.

Дайте дитині завдання виконувати певні дії до сигналу «стоп». Наприклад, стрибати чи повзти, поки ви не скажете «стоп»; зображувати танок дикуна, поки звучить музика; малювати крейдою на асфальті, поки ви тричі не плеснете в долоні. За потреби додайте в гру сюжет. Наприклад, запропонуйте дітям уявити, що вони мишки й можуть бігати-грати, поки ви не скажете: «Кіт іде!». Замість словесної команди можна використовувати різні звукові сигнали — плеснути в долоні або подзвонити у дзвіночок.

Пошуки

Запросіть дитину пошукати предмети з певною ознакою. Вона має знайти якомога більше відповідних предметів або перерахувати їх. Наприклад, знайти в групі все дерев’яне, червоне, скляне, живе, кругле, більше за неї, металеве тощо; або перерахувати всі іграшки, які можуть поміститись у коробці. Для того щоб тренувати увагу старших дошкільників, використовуйте під час ігор схематичні плани приміщення. Наприклад, запропонуйте дітям за допомогою схеми відшукати в групі іграшку.

Повторюха

Запропонуйте дитині повторити за вами певні дії. Наприклад, відтворити чи віддзеркалити ваші рухи; повторити ритм, який ви виплескуєте долонями; розкласти різноколірні фішки так само, як ви. Також пропонуйте дитині скопіювати простий малюнок на аркуші в клітинку, домалювати симетричну половину малюнка чи продовжити «парканчик».

Сигнал

Запропонуйте дітям відповісти на просте запитання або виконати якусь дію. Проте зробити це вони мають лише тоді, коли ви подасте сигнал. Приміром, піднімете вказівний палець чи махнете рукою. Тож під час гри діти мають уважно стежити за вашими рухами й говорити чи виконувати дію лише тоді, коли необхідно.

Тихо — голосно

Проговорюйте слова та просіть дитину намагатися повторювати ці слова голосніше, ніж ви. А потім, навпаки, попросіть дитину говорити тихіше, ніж ви. Щоб урізноманітнити гру, візьміть серветку та підкиньте вгору. Скажіть дитині, що, поки серветка падає, потрібно якомога голосніше співати. Але як тільки впаде, слід одразу замовкнути.

Здогадайся, що це

Доберіть заздалегідь п’ять-шість предметів різної фактури, приміром клаптики різної тканини, сухий листочок, каштан, шишку тощо. Відтак викладіть їх на столі. Запросіть дітей по черзі підійти до столу, заплющити очі й покласти руки перед собою долонями догори. Доторкніться легенько долонь дитини якимось із предметів, а вона має відгадати, що це за предмет.

Пір’їнки

Попросіть дітей уявити, що у відчинене вікно в групове приміщення залетіло багато пір’їнок, і тепер вони кружляють у повітрі. Відтак запропонуйте дітям їх спіймати й покажіть, як це можна зробити: хаотично порухати руками в повітрі, одночасно стискаючи й розтискаючи кулаки. При цьому наголосіть, що кожна дитина може рухатися в тому темпі, який їй найбільше підходить, головне — не зачіпати тих, хто перебуває поруч. За командою «стоп» усі діти мають зупинитися й сісти на свої місця.

Що змінилося

Продемонструйте дитині будь-який нескладний малюнок — дерево, котика, будиночок тощо. Попросіть уважно роздивитися й запам’ятати зображення, а відтак відвернутися. Домалюйте кілька деталей та поверніть малюнок дитині. Вона має помітити, що на малюнку змінилося. Потім запропонуйте дитині помінятися ролями.

Тигр на полюванні

Запропонуйте дитині уявити, що вона тигр на полюванні. Тигр має довго сидіти нерухомо в засідці, а потім стрибати й когось ловити, наприклад уявного метелика. Щоб дітям було цікавіше грати, виготовте паперових метеликів, до яких дитині потрібно повільно й тихо підкрадатися.

Хто уважний

+

Домовтеся з дітьми, які дії та за яким сигналом потрібно виконувати. Наприклад, якщо ви плеснете в долоні один раз, потрібно присісти, якщо два — підстрибнути, три — продовжити ходьбу. Відтак діти мають пересуватися майданчиком у вільному напрямку та виконувати дії відповідно до сигналу.

Обмін

Запросіть усіх дітей, окрім ведучого, сісти на стільці, що стоять кружка. Далі ведучий має попросити учасників, які мають щось спільне, помінятися місцями: «Міняються місцями ті, хто має світле волосся / годинник / старшого брата тощо». Після цього діти, які відповідають цій ознаці, мають швидко піднятися та помінятися місцями, а ведучий — зайняти вільне місце. Учасник гри, який залишиться без стільця, стає новим ведучим.