Стоп істерика — діємо у конфліктній ситуації
11 квіт. 2023 р.
Не пригостили, відібрали іграшку, хочу стояти першим — ситуації, що відбуваються у групі щодня. Скористайтеся пам’яткою, щоб допомогти вихователям ефективно на них реагувати
Переспрямуйте
Переключіть увагу дитини. Наприклад, переведіть розмову на іншу тему, поставте несподіване запитання, запропонуйте виконати незвичайне завдання чи пограти в цікаву гру.
Випустіть джина
Спокійно і не поспішаючи обговоріть ситуацію: «Поясни, будь ласка… Отже, все сталося так…»; «Як би ти хотів, щоб усе було? Що потрібно, щоб знову все владнати?»
Підкріпіть позитивом
Хваліть. Демонструйте щире схвалення, коли дитина заслуговує: «Ти розумна, доросла, терпляча, здібна дівчинка!»; «Невже це говорить наш Мишко?»
Погоджуйтеся частково
Уважно вислухайте та прийміть претензії дитини: «Так, Сергій вчинив погано — він тебе вдарив. Але ти сам тільки що відібрав у нього іграшку. Тому ви обидва не праві й маєте помиритися».
Очольте те, чому не можете протистояти
Навмисне посильте негативні дії, доведіть їх до найвищої міри чи перебільште до абсурду: «Покричімо разом! Сперечаймося? Я голосніше вмію! Перевірмо, хто здатен кричати голосніше за всіх». Відтак: «Погляньмо, хто зможе говорити найтихіше».
Змініть ролі
Змоделюйте ситуацію, в якій «агресор» стає «жертвою»: «А тобі самому було б приємно почути те, що ти зараз говориш мені?»; «Уяви собі, що ти виявився на місці...»