Сім ознак безстресового освітнього процесу
13 вер. 2022 р.
взаємодіємо зі спеціалістами пам’ятка
Сім ознак безстресового освітнього процесу
1 Педагоги обізнані з віковими особливостями розвитку дітей і враховують їх під час організації освітнього процесу. Вони знають основні ознаки втоми й перевтоми дошкільників, вміють запобігати їм.
2 У дитячому садку дотримують розпорядку дня: не зменшують тривалість прогулянок і денного сну на користь занять, приділяють увагу оптимізації рухового режиму дітей, надають їм достатньо часу для самостійної діяльності.
3 Педагоги підтримують позитивну емоційну атмосферу в групі. Під час освітньої роботи не змушують дітей довго чекати, не зловживають регламентацією їхньої діяльності. Педагоги добирають засоби та методи освітньої роботи відповідно до вікових особливостей дітей.
4 У дитячому садку систематично вивчають інтереси дітей. Відтак враховують їх під час планування освітньої роботи з ними. Діти не переобтяжені гуртками, відвідують один-два гуртки відповідно до власних уподобань.
5 Під час організованих форм роботи з дітьми педагоги дбають про зміни дитячої діяльності. Зокрема, за перших ознак втоми пропонують дітям порухатися, поглянути у вікно, зробити гімнастику для очей тощо.
6 Педагоги вибудовують взаємодію з дітьми на засадах індивідуалізації та диференціації. Дітям, які не можуть працювати в одному темпі з іншими дітьми, пропонують індивідуальні завдання, працюють з ними додатково.
7 У дитячому садку кількість і зміст розважальних заходів відповідають віку дітей. Під час організації свят і розваг педагоги віддають перевагу сценаріям, які не потребують тривалих репетицій, містять багато ігор і сюрпризів для дітей.