«Реклама у житті сучасної людини»
20 січ. 2022 р.
Здатність вибирати інформацію з нових та традиційних медіа необхідна умова свідомої участі в житті інформаційного суспільства. Вміння відрізняти нейтральну інформацію від повідомлень, основне завдання яких переконати тебе в чомусь.
Реклама – це форма комунікації, спрямована на переконання аудиторії придбати продукти, ідеї чи послуги. Реклама орієнтована на те, щоб привернути увагу потенційного покупця і сформувати в нього бажання купити чи скористатися товаром або послугою. Реклама часто використовує психологічний тиск (наприклад, заклик до почуття неадекватності, якщо він не стане власником рекламованого) на споживача
Рекламодавець оплачує рекламу на вибраних носіях. Він також бере на себе відповідальність за це - реклама повинна бути не тільки творчою та сучасною, але й відповідати законам та етичним стандартам. Існують форми реклами, які відрізняються від звичних. Посеред них: спонсорство, розміщення продукту, продаж телепрограм, а також спам.
Споживачі мають бути проінформані за допомогою різноманітних позначень про те, що це саме реклама, а не контент, створений журналістом чи автором. Реклама без чіткої ознаки (відповідний графічний символ, анотація, спеціальний заголовок) – це прихована реклама. Прихована реклама, є, так званим, актом недобросовісної конкуренції. Сьогодні інтернет дозволяє рекламодавцям створювати нові способи доставки рекламних повідомлень. Це безпосередньо пов'язано з проблемою конфіденційності в інтернеті. Рекламні сервери - це програми, які використовують маркетингові компанії, які аналізують, що ми робимо в інтернеті. Завдяки цьому вони розміщують рекламу, яка нас цікавить, на сторінках, які ми відвідуємо, підвищуючи їхню ефективність.
Окрім комерційної реклами, існує соціальна реклама – інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання матеріального прибутку.
Вправа 1
5 хв.
розмова.
- Яка улюблена телевізійна реклама (або рекламний щит).
- Що творці реклами зробили, щоб краще продати продукт?
- Чи реклама стосується того, що є найдорожчим і найважливішим для людини?
Наприклад, для матері, найважливішим є здоров'я дитини, для молоді дуже важливо, як вона виглядає.
- До яких цінностей звертаються рекламодавці в вашій улюбленій рекламі?
Вправа 2
25 хв.
сценки.
Педагоги поділяються на чотири групи. Кожна має створити рекламу одного товару. Вони мають 10 хвилин на підготовки сценки реклами. Тоді групи показують свою рекламу іншим. Підготуйте сцену, яка буде рекламою продукту, який ви виберете. Ваша мета полягає створити такий рекламний слоган (короткий девіз, щоб продукт купував якомога більше
людей.
Поради для творців реклами:
- Подумайте, хто є одержувач продукту та хто його купує. (Якщо це дитячий продукт, батьки повинні купувати його в будь-якому випадку, адже дитина може тиснути на батька).
- Які цінності важливі для одержувачів?
- В що найбільше вірить одержувача?
- Пам'ятайте, що рекламний слоган не може брехати, наприклад, ви не можете це сказати шоколадка не містить цукру. Проте, можна сказати, що зараз менше цукру, ніж будьколи.
- Пам'ятайте, що більшість людей хочуть бути здоровими, щасливими та багатими.
- Реклама повинна тривати близько 15-30 секунд.
Продукти на вибір:
- Молодіжний велосипед "Юко", модель МТХ 128, сталевий каркас 24 ", 18 передач
- Шоколадний горіховий батончик "Рощен"
- Вода з полуничним ароматом "Водолій" у пляшці з мундштуком для малихДітей.
- Остання колекція молодіжного одягу від компанії "Адідас".
- Вітаміни Vitamex для дітей
Підбийте підсумки. Дозвольте учасникам сказати, до яких цінностей апелювали їхні колеги, коли створювали рекламу. Нарешті, підкресліть, що іноді важко відрізнити рекламу від іншої інформації, тому що буває, що вона приймає форму спонсорованої статті (яка виглядає як інші статті в газеті), розміщення продукту (продукт з'являється у фільмі чи серії як елемент декору або антураж героїв), листівка, яка на перший погляд здається інформативною тощо.
Обговоріть, чи учасники зустрічалися з прихованою рекламою.