Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №24 «Гвоздичка» Первомайської міської ради Миколаївської області
23 груд. 2021 р.
Положення
про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №24 «Гвоздичка» Первомайської міської ради Миколаївської області
І. Загальні положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) закладу дошкільної освіти № 24 «Гвоздичка») Первомайської міської ради Миколаївської області (далі – ЗДО № 24 «Гвоздичка») розроблено відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», нормативно-правових актів, направлених на реалізацію Концепції Нової української школи, Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу дошкільної освіти № 24 «Гвоздичка», «Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» №01 – 11/71 від 30. 11. 2020р.
1.2. Педагогічна рада як колегіальний орган управління ЗДО № 24 «Гвоздичка» формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст. 20 Закону України «Про дошкільну освіту»),
1.3. Положення поширюється на всіх працівників ЗДО № 24 «Гвоздичка», які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.
1.4. Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.
1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) забезпечує директор ЗДО № 24 «Гвоздичка» в межах наданих йому повноважень.
1.6. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить директор за згодою педагогічної ради ЗДО № 24 «Гвоздичка».
1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО:
- всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;
- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників ЗДО № 24 «Гвоздичка»;
- оптимальне матеріально-технічне, навчально-методичне, психолого-педагогічне, медико- соціальне забезпечення якісної організації освітнього процесу;
- дієва система управління ЗДО № 24 «Гвоздичка».
1.8. Здійснення самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти.
Напрями самооцінювання, критерії та індикатори визначені Методичними рекомендаціями з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти.
1.9. Компоненти ВСЗЯО:
З урахуванням частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту» внутрішня система ЗДО №24 містить такі компоненти:
- стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти;
- організаційна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;
- критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти;
- критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
- умови якості організації освітнього процесу;
- система та процеси управління закладом дошкільної освіти №24 «Гвоздичка»;
- система й механізми забезпечення академічної доброчесності.
Компоненти внутрішньої системи формуються з урахуванням визначених ЗДО стратегій, за допомогою певних заходів або окремих дій, що здійснюються у визначеному порядку (частина третя статті 41 Закону України «Про освіту»).
ІІ. Стратегія внутрішньої системи забезпечення якості освіти
2.1. Стратегія внутрішньої системи забезпечення якості освіти визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.
2.2. Мета Стратегії ВСЗЯО:
- гарантування якості дошкільної освіти здобувачів;
- формування довіри суспільства до ЗДО № 24 «Гвоздичка».
2.3. Стратегія ВСЗЯО зорієнтована на:
- партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;
- недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
- прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;
- сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних
працівників;
- справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності
педагогічних працівників;
- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.
2.4. Принципи Політики ВСЗЯО:
-орієнтація на замовника (батьків або законних представників дітей), завоювання їхньої довіри. Розуміння поточних і майбутніх їхніх потреб сприятиме сталому успіху ЗДО.
- єдність призначеності та напрямків розвитку ЗДО і створення умов для задіяння усіх працівників до досягнення цілей ЗДО у сфері якості (інформування працівників про місію ЗДО, бачення, стратегію, політики та процеси; створення та підтримання спільних цінностей, справедливості та етичних моделей поведінки; формування культури довіри та чесності; заохочення до зобов’язання щодо якості в масштабі всього ЗДО тощо).
- взаємопов’язаність процесів діяльності ЗДО, які функціонують як цілісна система.
- зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них.
- прийняття рішень на підставі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків та можливих непередбачених наслідків.
- керування стосунками зі всіма своїми зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на дієвість ЗДО.
ІІІ. Організаційна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти
3.1. Організаційна структура ВСЗЯО – це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.
3.1.1. Адміністрація закладу дошкільної освіти:
- формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;
- планує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО в ЗДО № 24 «Гвоздичка», бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;
- організовує проведення в ЗДО № 24 «Гвоздичка» контрольно-оцінних процедур;
- організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні ЗДО № 24 «Гвоздичка»;
- опрацьовує результати внутрішнього контролю, моніторингу динаміки розвитку вихованців тощо, здійснює узагальнення матеріалів та оформлення довідок, ухвалює управлінські рішення;
- оприлюднює узагальнені результати на засіданні педради, під час звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу тощо; на сайті, стенді;
- приймає управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО;
- здійснює стратегічне планування освітньої діяльності, організацію освітнього процесу, здійснення моніторингу виконання поставлених завдань та інші дії.
- планує діяльності ЗДО, визначення режиму його роботи, прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників, забезпечення відкритого доступу до певної інформації, визначеної законодавством, реагування на звернення, випадки булінгу (цькування) тощо;
- здійснює реалізацію методичних заходів з підвищення професійної компетентності та розвитку творчості педагогів (робота методичного кабінету);
- здійснює реалізацію заходів щодо оптимізації умов (матеріально-технічні; навчально-методичні; психолого-педагогічні; медико-соціальні) функціонування та розвитку закладу.
3.1.2. Тимчасові структури (творчі ініціативні проблемні групи педагогів, група моніторингу):
- розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності ЗДО № 24 «Гвоздичка»: параметри, критерії та показники, методи та форми;
- беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів ДНЗ № 24 «Гвоздичка»;
- формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні ЗДО № 24 «Гвоздичка».
3.1.3. Педагогічна рада:
- діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;
- розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності ЗДО № 24 «Гвоздичка»;
- ухвалює рішення щодо питань функціонування ЗДО № 24 «Гвоздичка», оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму педагогів через впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.
IV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності
4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі – Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:
- удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентності здобувачів освіти;
- формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної компетентності педагогічних працівників;
- формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти ЗДО № 24 «Гвоздичка»;
- розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;
- максимальне усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної якості освіти.
4.2. Процедура Контролю в ЗДО № 24 «Гвоздичка» визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, комплексний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендації.
4.3. Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених в ЗДО№ 24 «Гвоздичка» напрямів:
- формування циклограми внутрішнього контролю відповідно до річних завдань та процесів забезпечення функціонування ЗДО;
- формування параметрів, критеріїв і показників контролю;
- опис та інструменти моніторингу відповідно до напрямів;
- проведення заходів оцінювання.
4.4. Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.
4.5. Результати процедур вивчення якості освітнього процесу оприлюднюються у формі:
- аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;
- звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу;
- проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти;
- аналізу підсумків діяльності ЗДО № 24 «Гвоздичка» за навчальний рік та оздоровчий період – щорічне самооцінювання.
4.6. План роботи ЗДО № 24 «Гвоздичка» на навчальний рік та оздоровчий період є програмою реалізації процедур ВСЯЗО.
4.7. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.
Документи:
- Стратегія розвитку ЗДО № 24 «Гвоздичка» на три-п'ять, років;
- План роботи на навчальний рік та оздоровчий період;
- План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;
- Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо;
- Накази керівника;
- Управлінські рішення за результатами вивчення.
Матеріали:
- аналіз підсумків діяльності ЗДО№ 24 «Гвоздичка» за навчальний рік та оздоровчий період;
- циклограма внутрішнього вивчення якості освіти, моніторинг ЗДО № 24 «Гвоздичка» на навчальний рік;
- методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.
V. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти
5.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти.
5.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені в освітніх програмах за якими організовано освітній процес у ЗДО № 24 «Гвоздичка».
5.3. Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада. Зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.
5.4. Періодичність проведення моніторингу – три рази на рік:
- на початку навчального року (вересень) – проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей
- в грудні з метою коригування освітнього процесу за розділами освітньої програми;
- у кінці навчального року (квітень – травень) – з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.
5.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, с основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
5.6. Моніторинг проводять вихователі, фахівці – музичні керівники, інструктор з фізичного виховання, вчитель – логопед. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров'я здійснює сестра медична старша. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-методист ДНЗ № 24 «Гвоздичка».
5.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії з наданням рекомендацій батькам або особам, які їх замінюють.
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних завдань тощо.
5.8. Вихователь - методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня засвоєння програмного матеріалу за освітніми напрямами; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.
5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад підсумкового аналізу діяльності ЗДО № 24 «Гвоздичка» за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.
VI. Kритерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
6.1. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності працівників застосовуються з метою організації безперервного розвитку педагогічних працівників, створення умов для вдосконалення ними власних професійних компетентностей.
6.2 Критерії оцінювання діяльності педагогічних працівників визначаються з урахуванням відповідних професійних стандартів. Процедурою оцінювання педагогічної діяльності є проведення внутрішнього моніторингу в ЗДО щодо визначення професійних компетентностей або окремих знань, умінь педагогічного працівника.
6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів ЗДО № 24 «Гвоздичка» відбуваються підчас атестацій та міжатестаційний періоду.
6.4. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду.
6.4.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до «Положення про атестацію», «Професійного стандарту вихователя закладу дошкільної освіти», індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ЗДО № 24 «Гвоздичка». Необхідною умовою об'єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег тощо.
6.4.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Типове положення про атестацію педагогічних працівників.
6.4.3. Педагог, який атестується здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з:
- динаміки розвитку ключових компетентностей дітей;
- емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;
- раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку;
- варіативних форм взаємодії з дітьми;
- реструктуризації змісту освітньої діяльності;
- рівня та форми залучення батьків в освітній процес.
6.5. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період.
6.5.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційннй період відбувається відповідно до Плану роботи ЗДО № 24 «Гвоздичка» на навчальний рік та оздоровчий період у процесі тематичного, комплексного контролю.
6.5.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення.
6.5.3. Комплексний контроль – це вивчення стану освітньої роботи з усіх видів діяльності в окремій групі. Такий контроль дає змогу на основі всебічного й глибокого аналізу зробити найбільш правильні висновки, щодо методів педагогічного впливу на дітей, узгодженості з дітьми, помічником вихователя, батьками, з’ясувати сильні та слабкі сторони кожного, допомогти скоординувати роботу.
6.5.4. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.
6.6. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Результатом оцінювання у міжатестаційний період є надання рекомендацій розвитку професійних компетентностей педагога на навчальний рік.
6.7. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:
- план роботи ЗДО № 24 «Гвоздичка» на навчальний рік та оздоровчий період;
- протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії, атестаційний лист;
- накази керівника.
VII. Умови якісної організації освітнього процесу
У закладі забезпечуються необхідні для якісної організації освітніх та управлінських процесів умови:
7.1. Матеріально-технічні умови.
7.1.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання й території.
Територія та приміщення чисті і оханні. Обладнання території та приміщень справне.
Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.
На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку рослин, дерев, кущів з колючими, отруйними плодами (Додаток 1 до Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого 24.03.2016 № 234).
Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час.
Систематично (щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.
У ЗДО № 24 «Гвоздичка» забезпечено архітектурну доступність, приміщення і територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу:
- групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому та другому поверхах та забезпечені окремими входами.
- кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень.
- групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.
- майданчики обладнані тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає кількості вікових груп.
- у приміщеннях закладу повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам.
- приміщення прибрані, утримуються в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети, утримуються в належному стані.
- у будівлі та на території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу,
7.1.2. Групові приміщення, спортивна та музична зали оснащені сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання.
7.1.3. В ЗДО № 24 «Гвоздичка» дотримуються вимоги охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
7.2. Освітньо-методичні умови.
7.2.1. Освітній простір групових приміщень, музичної і спортивної зали та інших основних приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій.
7.2.2. Компоненти предмстно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітнім програмам та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, полуфуикціональність, варіативність, доступність, безпека).
7.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ від 19 грудня 2017 року № 1633).
7.3. Психолого – педагогічні умови.
7.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях і здібностях.
7.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми, що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям.
7.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.
7.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров'я; розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.
7.3.5. Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності, учасників спільної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через недирективну допомогу дітям у різних видах діяльності.
7.3.6. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.
7.3.7. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров'я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльність.
7.4. Мєдико-соціальні умови,
7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.
Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням.
Медичне обслуговування дітей здійснюється медичними працівниками (сестрою медичною старшою) відповідно до її функціональних обов'язків, у разі потреби надається домедична допомога.
Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму.
Проведення медичними працівниками санітарпо-просвітницької роботи (гігієнічне виховання дітей, формування навичок здорового способу жнтгя тощо) з працівниками закладу і батьками вихованців.
Планування й проведення фізкультурно-оздоровчої роботи у різних організаційних формах.
Наявність фізкультурно-спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти.
Планування та здійснення медико-педагогічного контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік).
Проведення контролю за станом здоров'я дітей, за санітарно-гігієнічним режимом у ЗДО № 24 «Гвоздичка».
Надання рекомендацій з режиму адаптації дітей в закладі дошкільної освіти, визначення функціональної готовності дітей до навчання у школі тощо.
7.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
Дотримання вимог законодавства щодо впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчування продуктів (НАССР) операторами ринку на харчоблоці ЗДО № 24 «Гвоздичка».
Забезпечення різноманітного корисного та збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти.
Виконання натуральних норм харчування.
Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти.
Сприяння формуванню культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти в процесі організації харчування.
Здійснення контролю за організацією харчування та дотриманням питного режиму.
7.5. Умови інклюзивної освіти:
- розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми потр