Звіт керівника ЗДО №24 «Гвоздичка» Черненко С.О. за 2020-2021 н.р.
29 черв. 2021 р.
Звіт директора закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 24 «Гвоздичка»
Черненко Світлани Олександрівни
за 2020-2021 навчальний рік
Відповідно до статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.
Мета звітування:
- утвердження відкритої та демократичної державно-громадської системи управління закладом;
- поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень;
- запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у закладі.
Завдання звітування:
- забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом;
- стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Протягом 2020 -2021 навчального року управління дошкільним закладом здійснювала відповідно до норм статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку, колективного договору; дотримувалась посадових обов’язків, законодавства України та інших нормативних актів, що регламентують роботу дошкільного навчального закладу. Основну увагу звертала на дотримання всіма учасниками навчально – виховного процесу норм чинного законодавства та досягнення очікуваного кінцевого результату.
Підсумовуючи роботу колективу дошкільного закладу та аналізуючи власну управлінську діяльність за минулий навчальний рік, зупинюсь на найважливіших на мою думку, питаннях.
Так на виконання наказу по дошкільному закладу від 01.09.2020р. №48а/г «Про комплектування груп ДНЗ ясел-садка №24 «Гвоздичка» дітьми та кадрами у 2020/2021 н.р» у дошкільному закладі функціонувало 12 груп , в яких виховувалось 208 дітей при проектній потужності 280.
2 групи ранного віку (2-го року життя )
3 групи раннього віку ( 3-го року життя)
2 групи дошкільного віку ( 4-го року життя)
2 групи дошкільного віку (5-го року життя)
3 групи дошкільного віку (6-го року життя)
На виконання наказу УО ПМР від 26.06.2012р. №238 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» за навчальним закладом закріплено територію обслуговування, на якій проживає 211 дітей віком від народження до 6 років. З них 198 дітей (94%) охоплені різними формами здобуття дошкільної освіти, з них 5-річки – охоплені 100%, 13 дітей не відвідує ЗДО (діти віком від народження до 3 років). Завдяки розробленій системі обліку дітей мікрорайону та паралельно просвітницькій роботі серед батьків щодо необхідності та обов’язковості здобуття дітьми дошкільної освіти, підготовки дітей до відвідування ЗДО, адаптації. Ми отримали високий показник охоплення дітей дошкільною освітою. З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого садка, традиційно в садочку проводились Дні відкритих дверей для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону, в умовах адаптивного карантину необхідна інформація розміщувалась на сайті закладу.
Значну увагу приділяю роботі з кадрами: заклад укомплектовано педагогічними кадрами на 92 % від потреби. Причиною неукомплектованості є недостатня підготовка кадрів, а саме вихователів та інструкторів з фізкультури дошкільних закладів та не престижність цих професій. Значної плинності кадрів за період навчального року не відмічалося.
Моніторинг кваліфікаційного рівня педагогів за останні три роки також
показує позитивну динаміку, однак, у порівнянні з минулим навчальним
роком показники залишаються стабільними.
У цьому навчальному році працювало 5 молодих спеціалістів, стаж роботи яких не перевищує п’ять років. Мені як керівнику вдалося підібрати таких наставників, які зуміли спрямувати роботу початківців на результативність педагогічної діяльності та якість освітнього процесу.
Відповідно до штатного розпису в ДНЗ 56 працівників, з них педагогічних – 22 працівника.
1 директор закладу,
1 вихователь – методист,
2 музичних керівника,
1 інструктор з фізкультури,
1 практичний психолог
1 вчитель - логопед
15 вихователів.
Із 22 педагогів вищу освіту мають 68 %
вищу категорію 4 педагога
І категорію – 3
ІІ категорію – 3
Звання вихователь-методист 3 педагога, та психолог – методист 1 педагог
інші педагоги мають кваліфікаційні категорії «спеціаліст» та тарифні розряди.
Керувала роботою атестаційної комісії І рівня. Спільно з директором закладу дошкільної освіти № 16 створила для кожного члена комісії належні умови для вивчення педагогічної діяльності педагогів, що атестувалися. Розробила проєкт критеріїв оцінки діяльності педагогів у відповідності до нормативних документів. Атестацію організовано та проведено на належному рівні, з дотриманням усіх термінів.
Так відповідно графіку проходження атестації у 2021 році атестувалось 2 педагога. За результатами атестації одному педагогу присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії», 1 встановили 11 тарифний розряд. Під особистим контролем тримала вчасність проходження курсів підвищення кваліфікації. Станом на 1 червня даний графік виконано на 100%.
Якісно та змістовно організовано діяльність методичної служби закладу.
Спільно з вихователем –методистом Карлюгою А.В. було вироблено стратегію методичного супроводу дошкільного закладу та розроблено структуру методичної роботи, визначено основні завдання на навчальний рік.
Протягом 3 років вдалося підняти на високий рівень друк у фахових виданнях педагогічних працівників. Протягом 2020/2021 н.р. конспекти занять, розваг 15 педагогів були надруковані у 22 фахових виданнях.
Також, на базі ЗДО №24 проводилися міські методичні заходи для вихователів старших груп «Формування основ моральної та етичної культури особистості старших дошкільників на основі принципів педагогіки В.Сухомлинського».
Разом з вихователем – методистом здійснювали науково – методичний, організаційний супроводи участі педагогів у конкурсах фахової майстерності. У ході підготовки до конкурсів надавалися інструктивно – методичні поради, консультації, допомога у розробці методичних матеріалів. Як результат: Дроболюк Т. О. взяла участь в заочному практикумі «ЦІКАВА ЛОГОМАТЕМАТИКА» (часопис «БВДС»), Карлюга А. В. нагороджена грамотою переможця всеукраїнському заході ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» «Краща STEM – публікація» – 2020. Отримала грамоту за ІІ місце в номінації «Дошкільна освіта» в конкурсі «Панорама творчих уроків – 2021. Також педагоги взяли участь в конкурсах Інтернет – порталу рейтингу освітніх закладів та Брюзгіна Л. І. отримала грамоту в номінації «Краще оздоблення актової зали ЗДО -2020», Дроболюк Т. О. отримала грамоту в номінації «Краща групова кімната ЗДО -2020», Кравцова С. П. отримала грамоту в номінації «Кращий кабінет психолога ЗДО -2020». Парахонько І. М. взяла участь в Конкурсі «Наш дитячий садок повен книжок» за підтримки Zholdak foundation журнал «Дошкільне виховання». Холодович І. А. взяла участь в Конкурс «Універсальний дидактичний посібник» від журнала «Дошкільне виховання» . Колектив дитячого садка (зокрема Гранкіна І. І., Богдан Я. В., Мігда Ю. О.) долучився до ІІІ Всеукраїнського заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин. Богдан Я. В. взяла участь в заході освітньо – етнографічному фестивалі «Парад чарівних вишиванок Миколаївщини», колектив ЗДО №24 «Гвоздичка» взяв участь в онлайн-фестиваль-конкурсі «Безпечна громада» в умовах карантину.
З метою забезпечення внутрішньої системи якості освіти у закладі керувала робочою групою по розробці проєкту Положення про ВСЯО.
Організація життєдіяльності дітей в умовах карантину включала в себе гурткову роботу, трудову діяльність, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності.
Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, музично – спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями. Вся робота в закладі була організована без участі батьків, спільні заходи з батьками було проведено виключно в дистанційному режимі. Для цього адміністрацією закладу було переосмислено план роботи закладу на 2020 – 2021 навчальний рік та організовано такі форми взаємодії як: челенджи, висвітлення роботи на сайті закладу . В закладі працюють безкоштовні гуртки, які ведуть керівники гуртків СЮН та вихователі у ІІ половину дня за програмами, рекомендованими МОН України. Вся робота закладу висвітлюється на сайті закладу, якій систематично оновлюється.
На виконання ст.. 30 ЗУ «Про освіту» щодо прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладу продовжилося якісне функціонування сайту дошкільного закладу. Під моїм керівництвом, творча група систематично оновлювала інформацію, підтримувала та використовувала всі можливі функції сайту, на що вказують стабільно високі щомісячні рейтингові показники за дієвість сайту та відгуки батьків.
Як керівник значну увагу приділяю діяльності щодо збору повної та достовірної інформації для прийняття вмотивованих управлінських рішень, а також якості підготовки підсумкових документів, ефективності наказів, створенню системи контролю за їх виконанням. Так, за 2020-2021 н.р. здійснено 2 тематичних перевірки та комплексно вивчено стан життєдіяльності вихованців 5-го року життя. Ці питання були розглянуті на засіданнях педагогічної ради. Особлива увага приділяється питанням контролю за виконанням управлінських рішень, що дає свої позитивні результати.
Протягом року мною видано 298 наказів, з них 30 наказів з основної діяльності, 79 з адміністративно-господарчої діяльності ,117 кадрових тривалого зберігання та 72 кадрових тимчасового зберігання.
Упродовж навчального року здійснювала контроль за освітнім процесом та адміністративно-господарчою роботою закладу. Так мною відвідано 217 занятть та режимних моментів, 346 разів вивчено питання адміністративно-господарчої діяльності та організації харчування. Записи за результатами відвіданих занять та режимних моментів фіксуються у журналі контролю. 5 разів питання за результатами оперативного контролю заслуховувалися на виробничих нарадах та нарадах при керівнику.
Найголовнішим об’єктом вважаю контроль за рівнем засвоєння дошкільниками вимог програми «Дитина» та БКДОУ. У травні вихованці продемонстрували стабільно високі результати: якісний показник узагальнених результатів знань та вмінь дітей відповідно до вимог програми «Дитина» становить 84%. Моніторинг рівня знань та вмінь вихованців за вересень - травень навчального року показує позитивну динаміку: дітей з високим та достатнім рівнем розвитку збільшилось в середньому на 21%.
Одним з важливих аспектів фізичного та психологічного здоровя дошкільників є раціональне та збалансоване харчування. У закладі встановлено триразове харчування, в літній оздоровчий період вводиться додатковий сніданок, під час якого діти споживають соки, фрукти.
Харчування вихованців тримається на особливому контролі відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у ЗДО. Постійно контролюється якість продукції яка надходить до закладу, умови та терміни її зберігання, якість та вихід готових страв. Результати контролю фіксуються у журналі контролю, приймаються відповідні управлінські рішення. Питання харчування систематично розглядаються на зборах, виробничих нарадах, нарадах при керівнику. Спільно з медичною сестрою щоденно тримаємо на контролі ціну меню-вимоги .
На початок навчального року було складено та надано до управління освіти списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів було видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування:
- діти з малозабезпечених сімей, діти – інваліди та діти учасників бойових дій одержували безкоштовне харчування,
- з багатодітних сімей – з 50% знижкою.
Протягом року адміністрацією закладу проводився особистий прийом громадян, за 2021 рік зареєстрована 1 скарга.
Для створення оптимальних умов перебування дітей в дошкільному закладі матерільно-технічна база закладу постійно удосконалюється і модернізується. На утримання нашого закладу управлінням освіти заплановано у кошторис на 2020 рік 8 мільйонів 547тисячі 687 грн.
Для підготовки закладу до 2020 – 2021 н.р. ( з вересня 2020 по травень 2021) за підрахунками залучено додаткових джерел фінансування – 125 тисяч 892 гривен 30коп.
Всього |
94518,01 |
31374,29 |
125892,30 |
|
батьківські |
Кошти праціників |
Так в ході підготовки до нового навчального року:
На виконання «Санітарного регламенту» силами та коштами батьків було частково відремонтовано каналізаційну систему. Оновлено столовий та кухонний посуд і інвентар в групах та харчоблоці.
З метою забезпечення безпеки життєдіяльності дітей під час прогулянок продовжено роботу по благоустрою території дошкільного закладу:
– продовжено обрізування старих дерев;
– проведено роботу по осучасненню дизайну території дошкільного закладу.
Зроблено ремонт даху козирка.
Встановлено в 5 вікових групах відео спостереження.
З метою збереження життя і охорони здоров’я дітей, навчання
безпечної поведінки та підведення підсумків роботи за рік у останній
тиждень травня проведено Тиждень безпеки дитини.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено
навчання та перевірку знань працівників з охорони праці, повторні та
позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей
в ДНЗ, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводилося випробування спортивного та нестандартного обладнання на території дошкільного закладу, в спортивній залі та в групових кімнатах. Відповідальною особою з охорони праці проводяться перевірки обладнання.
Зараз я зупинилася на основних питаннях управлінської діяльності, але ще було чимало короткотривалих та довготривалих поточних питань, які вимагали певного часу та зусиль для їх вирішення.
Основними досягненнями у створенні позитивного іміджу закладу, вважаю:
- Карлюга А. В. нагороджена грамотою переможця всеукраїнському заході ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» «Краща STEM – публікація» – 2020.
- ІІ місце в номінації «Дошкільна освіта» в конкурсі «Панорама творчих уроків – 2021.
- Конкурси Інтернет – порталу рейтингу освітніх закладів :
«Краще оздоблення актової зали ЗДО -2020»,
«Краща групова кімната ЗДО -2020»,
«Кращий кабінет психолога ЗДО -2020»
- Вихованці гуртка «Дзвінкі голосочки» під керівництвом керівника музичного Боровської В.І. посіли ІІІ місце у Всеукраїнському фестивалі – конкурсі «Мамо рідна, ти моя молитва»
Наявні результати та здобутки управління закладом – це не лише моя особиста заслуга, це щоденна кропітка робота команди, колективу закладу.
Зараз я зупинилася на основних питаннях управлінської діяльності, але ще було чимало короткотривалих та довготривалих поточних питань, які вимагали певного часу та зусиль для їх вирішення.
Таким чином вважаю, що заклад дошкільної освіти працює сьогодні в режимі розвитку. Однак, поряд з управлінськими успіхами є недоліки і проблеми. Основні з них:
- неукомплектованість кадрами ( 1 вакансія інструктора з фізкультури);
- заміна 53 вікон, що становить 60%;
- потребує ремонту дах будівлі;
- не відповідність більшої частини стану асфальтного покриття подвір’я санітарним вимогам;
- відсутня автоматична система пожежної сигналізації;
- ремонт туалетних кімнат в групах (терміново потребує заміни каналізація в групі «Веселка»)
Тому на найближчу перспективу свою діяльність маю спрямувати на
вирішення цих проблем.
Протягом 2020-2021 н.р. була зареєстрована 1 скарга від Дехтяренко О.Є., в результаті якої було проведено службове розслідування і 15.03.2022 р. надана відповідь.