В гостях у гнома Економа.
22 груд. 2020 р.
Підготувала: Шкурко Людмила Вікторівна – вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка» м. Первомайськ Миколаївська обл.
Тема: В гостях у гнома Економа.
Мета: Формувати соціально - економічну компетентність дітей, елементарні економічні уявлення,. Вчити робити прості припущення щодо дій, необхідних для розв’язання тієї чи іншої проблеми, аргументувати свою думку. Формувати уявлення про валюту України, навички раціонального споживача. Збагачувати активний словник словами: бюджет, доходи, реклама , гроші, заощадження. Розвивати увагу, мислення дітей. Виховувати ощадливість та відповідальність за свої вчинки.
Матеріал: Паперові зображення грошових одиниць України та інших країн, зображення бджіл і вулика, ілюстрація із зображенням різних покупок.
Хід заняття
Доброго ранку, доброго дня,
Все навкруги добрим хай буде щодня,
Щоб були веселі,
Щоб сміхом наповнювались ваші оселі.
Ось погляньте, нас зустрічає Гном – Економ.
"Я веселий добрий Гном. Люблю гроші рахувати і господарством керувати . Я знаю що ви незабаром підете до школи, дуже хочу дізнатися чи все розумієте в економіці.
Діти як ви думаєте. Що таке економіка? (Це наука про як ощадливо та економічно вести господарство)
Для чого необхідно вивчати економіку? (щоб навчитися заощаджувати сімейний бюджет)
2.Гра « Економ»
Бідний – багатий
Старий-молодий
Вироби – споживачі
Доходи -витрати
Добре – погано
Купець – продавець
3Хто знає, продовжує далі.. Продовж прислів’я.
- Весна ледачого – не любить.
- Має кожен комерсант – в економіці талант
- Де ліниво працюється - пожитку не чується.
_ Копійка гривню - береже.
4.А ще Гном - Економ приготував економічні задачі.
Лисиця продавали гриби по 5 гривень за штуку, а їжак по 3 гр. Хто швидше продасть гриби, їжак чи лисиця? Чому?
На базарі торгували,
6 морквин всього принесли
2 морквини продали,
Хто з вас хоче підказати
Скільки моркви треба ще продати?
4. Пропоную вам пограти у цікаву гру.
(звучить музика, відео супермаркет)
В нашому мікрорайоні відкрився новий супермаркет. В ньому є різні види товарів, але чомусь немає покупців,
Які ще можуть бути магазини?
Як ви гадаєте , що треба зробити, щоб про наш супермаркет дізналися якомога більше людей?
Що потрібно зробити ? (рекламу)
А що можна рекламувати?(все що продається)
Якою буває реклама?(друкованою, радіо, відео, телевізор)
Діти, давайте, ми з вами зробимо рекламу, допоможемо супермаркету та другим магазинам, щоб якомога більше дізналось людей про товар.
(Виставлений товар на полицях)
Реклама.
До нас швидко завітайте, стильний одяг для всієї родини придбати.
Іграшковий світ у нас весь різноманітний – здійснимо ми мрії кожної дитини.
Розмальовки, олівці, пластилін і фарби – все знайдете , ви у нас, тільки завітайте!
Щоб ніколи в господині ручки не боліли, ви купіть у нас надійну пральну машину.
( Відео люди ходять по супермаркету)
Це завдання вдалося.
Хоч працювати довелося.
Ось справи пішли на лад, торгівля пожвавилася і зявилися гроші.
Як називається гроші в Україні?
Які бувають гроші?( Паперові гривні, металеві- копійки, електронні гроші- пластикова картка. )
Де зберігають гроші? ( В банку)
Чи все можна купити за гроші? (ні любов, дружбу, повагу, здоровя)
5. Д\гра "Упізнай гроші"
Давайте, допоможемо банку відібрати українську валюту.
Наша реклама допомогла, і стали купувати товар в супермаркетах, і поповнився бюджет. Чи відоме вам слово "бюджет" Спробуємо зясувати його значення на прикладі з бджілок – трудівниць.
Що роблять бджілки на квітах?
Вони збирають нектар. А що відбувається потім? Справді, бджоли зносять нектар до вулика і зливають у стільники. Там утворюється мед, яким вони харчуються, коли немає квітів. Вулик – це комора із запасами, своєрідна скарбничка, яку наповнюють працелюбні мешканці вулика.
У кожній родині, як і в кожній країні, теж є скарбничка, яка називається бюджет. У чомусь він схожий на вулик, люди, як і бджоли, частину заробленого використовують для своїх потреб, а частину віддають до бюджету . Коли вулик повний, усі бджоли здорові та ситі, А коли повний бюджет родини та країни, всім людям живеться добре. Так само як бджоли використовують свій мед з вулика, так і люди поступово витрачають кошти зі своєї скарбниці на різні потреби.
Поміркуй " Як кошти розподіляють у сімї."
Увечері, повернувшись з роботи, тато почув, що його сини про щось палко просять матусю. Що тут коїться? Розумієш. У сусіднього хлопчика новий самокат зявився, і діти такий самий захотіли. Перш ніж щось купити, треба обчислити свої доходи.
А що таке доходи?
Це всі гроші, які отримує наша родина. Зокрема ті, які я заробив у магазині. А також гроші, які я отримую як допомогу на дітей. А ще бабусина і дідусева пенсії.
Ура! Ура! На багато самокатів вистачить. Почекайте! Тепер маємо полічити витрати: треба придбати ліки для бабусі, одяг, продукти,оплатити комунальні послуги, а ще праску нову купити. Залишається не так – то вже й багато.
Це самокатні гроші? Ні це наші заощадження.
Поміркуйте, Невже доведеться хлопчикам відмовитися від самоката? Погляньте, на чому вони можуть заощадити гроші, щоб відкласти їх на бажану іграшку.
Робота з картками.
Д/г «Де можна заощадити». Свої думки обґрунтовують.
Я думаю, що сім’я нам дякує за допомогу. Як бачите , правильно розподілити кошти сімейного бюджету не просто. Але якщо ми будемо старанно планувати свої доходи та витрати, то не тільки наші родини від цього стануть багатшими, а уся Україна.
Висновок:
Я впевнена, що ви надалі будете продовжувати вивчати основи економічних знань, і в майбутньому будете талановитими економістами.