Звіт про виконану роботу вчителя-логопеда за 2022 – 2023 н. р. в ЗДО № 7 Холодович Інни Анатоліївни
8 черв. 2023 р.
Звіт про виконану роботу вчителя-логопеда за 2022 – 2023 н. р.
в ЗДО № 7 «Перлинка»
Холодович Інни Анатоліївни
Логопедична робота протягом року будувалася згідно з положенням про логопедичні пункти системи освіти. Освітній процес для дітей з порушенням мовлення здійснювався згідно вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» та програми «Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» / І.В.Кравцова.
За навчальний рік в логопедичному пункті були проведені такі види робіт.
В листопаді 2022 р. було обстежено мовлення дітей старшої та молодшої чергових груп ЗДО № 7 «Перлинка». Протягом року проводилось дообстеження дітей які прибули в чергові групи та на вимогу батьків для логопедичної характеристики в ІРЦ.
З дітьми, зарахованими до логопедичного пункту, проводилася робота відповідно до діагнозу та складності порушення: на розвиток артикуляційного апарату, фонематичного сприйняття, слухової уваги, розвиток мовленнєвого дихання, координація рухів органів артикуляції, пальців, зап’ястя; розвиток психічних процесів; усунення вад звуковимови, автоматизація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, звуковому мовленні; здійснення підготовки до звукового аналізу слів та елементів грамоти; збагачення словникового запасу, формування граматичної будови мовлення.
Заняття з дітьми проводились в ігровій формі з використанням наочного матеріалу: коректурні таблиці, лексика яких відповідає темі та насичена певними звуками, асоціативне лото, мнемо таблиці, графосмужки, конструктор фраз:«Будуємо прості речення»; альбоми з розвитку мовлення дітей, звукові пазли, логопедичний лєпбук, пальчиковий театр, ігри з LEGO, ігри з прищіпками, камінцями марблс, масажні м’ячики Су-Джок, круги Луллія, ігри зі спінером, шумові коробочки, бізіборд, різноманітний матеріал для розвитку мовленнєвого дихання, різноманітні дидактичні розвивальні ігри: «Логопедичні олівці», «Логопедичне лото: Асоціації», «Звукові доріжки», «Логопедичні равлики», Логопедичний доббль», «Судоку», «Логопедичний потяг», «Тіньове лото».
Особлива увага приділялась дітям з ООП які мають висновки ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Згідно рекомендацій ІРЦ для дітей з ООП розроблявся індивідуальний освітній план та надавалися консультації батькам.
Протягом року проводилася консультативно-методична робота:
участь у педгодинах та педрадах ЗДО № 24 «Гвоздичка»; активно працювала над пріоритетним напрямком за річним планом «Логоритміка як засіб розвитку мовлення дитини у співпраці з вузькими спеціалістами»
проведені такі консультації для вихователів :
у грудні «Основні поняття логоритміки як методики навчання,виховання і корекції порушень мовлення у дітей»;
в січні «Методика проведення логоритмічних занять з дітьми дошкільного віку»
в лютому «Особливості занять з логоритміки»
Згідно рішення педради розроблено буклет-порадник для вихователів
«Логоритміка в ЗДО»
також проводилися бесіди з вихователями «Індивідуальний підхід до дітей з мовленнєвими вадами», «Посилена увага дітям з ООП»
У лютому проводила логопедичне заняття для колективного перегляду логоритмітмічна казка «Як звірята навчали зайчика розмовляти»
Метою заняття було:
Формувати в дітей мовленнєву та комунікативну компетентність;
- навчати координувати свої рухи зі словом та музикою;
- правильно і чітко виконувати артикуляційні вправи, розвивати артикуляційну моторику;
- розвивати слухову увагу на не мовленнєвих звуках та мовленнєво-слухову пам'ять;
- виховувати дружелюбність та повагу.
Консультації для батьків висвітлювалися на сайті закладу
«Мовленнєва готовність до навчання у школі. Рекомендації батькам майбутніх першокласників»
«Створення умов для мовного розвитку дітей в родині».
«Ігри та вправи для розвитку фонематичного слуху та сприймання»
«Атикуляційна гімнастика – основа правильної звуковимови»
«Із пальчиками граємо мовлення розвиваємо»
«Автоматизація поставлених звуків в умовах родини»
Також протягом року надавалися індивідуальні консультацій батькам.(переважно по телефону та в соціальній мережі Вайбер ) В більшості виникали питання з корекції звуковимови, виконання артикуляційних вправ, автоматизації та диференціації проблемних звуків, затримки мовленнєвого розвитку, загального недорозвитку мовлення, заїкування, відвідування ІРЦ, розвитку мовлення дитини з ООП.
Батькам щотижня давалися рекомендації у зошитах взаємозв’язку для роботи вдома з дітьми.
Щомісяця поповнювалася сторінка логопеда на сайті ЗДО № 24 «Гвоздичка» інформацією корисною для батьків та педагогів.
Фаховий рівень підвищувала шляхом вивчення та аналізу літературних джерел:
Професійний довідник учителя-логопеда дошкільного навчального закладу. – Х. : група «Основа» 2012 – 239 с.
Логопедія. М.К.Шеремет – К.: Видавничий дім «слово» 2010.
Сходинками правильного мовлення: навчально-методичний посібник / Ю. В.Рібцун – Тернопіль: Мандрівець, 2017.
Журнали: «Логопед», «Вихователь методист» , «Дошкільний навчальний заклад»
«Вихователь-методист дошкільного закладу» , «Палітра педагога».
Також використовувала інформацію з інтернет-ресурсів.
Поповнювалась матеріально-технічна база логопедичного кабінету. Придбані навчально-методичні посібники, та матеріали для обстеження та розвитку мовлення дітей: Набори карток до лексичних тем: «Птахи», «Хто живе у воді», «Квіти», «Сонячна система» , «Професії» та набір карток за методикою Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок»
Поповнювалися інформацією папки:
«Артикуляційні вправи – корисні та цікаві»
«Вправи для пальчиків»
«Логопедичні ігри та вправи»
«Поради логопеда батькам»
«Як подолати заїкання»
«Логопедична скринька»
«Взаємодія з іншими спеціалістами».
Протягом року працювала над проблемним питанням «Використання сучасних педагогічних технологій у корекційному навчанні дошкільнят».
Впроваджувала в роботі інноваційну технологію «Біоенергопластика – як фундамент розвитку артикуляційного апарата, загальної та дрібної моторики».
Поповнювалась матеріальна база логопедичного кабінету.
Виготовлені матеріали для розвитку мовного дихання і повітряного струменя. Також виготовлені ігри для розвитку фонематичних процесів та вдосконалення звуковимови. Створені дидактичні ігри для дітей з ООП для розвитку візуального сприймання та імітації дій за карткою
Протягом року була оформлена документація згідно з положенням про логопедичні пункти.
В період роботи труднощі виникали при встановленні зворотного зв’язку з батьками та дотримання рекомендацій логопеда. Річний план виконано майже в повному обсязі.
В цілому роботу логопункту за 2022-2023 навчальний рік можна вважати на достатньому рівні.
У наступному 2023-2024 н. р. планується провести обстеження мовлення дітей старших та середніх груп. Проводити корекційну роботу з дітьми які мають вади мовлення,особливу увагу приділити дітям з особливими потребами які потребують логопедичного супроводу.
Надавати консультації педагогам та батькам. Поповнювати матеріальну базу логопедичного кабінету дидактичними іграми та матеріалами для роботи з дітьми з ООП.