Статистика сайту

8 черв. 2023 р.

Звіт про виконану роботу вчителя-логопеда за 2022 – 2023 н. р.

 в ЗДО № 7 «Перлинка»

Холодович Інни Анатоліївни

  Логопедична робота протягом року будувалася згідно з положенням про логопедичні пункти системи освіти. Освітній процес для дітей з порушенням мовлення здійснювався  згідно вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» та     програми «Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» / І.В.Кравцова.

   За навчальний рік в логопедичному пункті були проведені такі види робіт.

 В листопаді 2022 р. було обстежено мовлення дітей  старшої та молодшої чергових груп   ЗДО № 7 «Перлинка». Протягом року проводилось дообстеження дітей які прибули в чергові  групи та на вимогу батьків для логопедичної характеристики в ІРЦ.

   З дітьми, зарахованими до логопедичного пункту, проводилася робота відповідно до діагнозу та складності порушення: на розвиток артикуляційного апарату, фонематичного сприйняття, слухової уваги,  розвиток мовленнєвого дихання, координація рухів органів артикуляції, пальців, зап’ястя; розвиток психічних процесів; усунення вад звуковимови, автоматизація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, звуковому мовленні; здійснення підготовки до звукового аналізу слів та елементів грамоти; збагачення словникового запасу, формування граматичної будови мовлення.

 Заняття з дітьми проводились в ігровій формі з використанням наочного матеріалу: коректурні таблиці, лексика  яких відповідає темі та насичена певними звуками, асоціативне лото, мнемо таблиці, графосмужки, конструктор фраз:«Будуємо прості речення»; альбоми з розвитку мовлення дітей, звукові пазли, логопедичний лєпбук, пальчиковий театр, ігри  з LEGO, ігри з прищіпками, камінцями марблс, масажні м’ячики Су-Джок, круги Луллія, ігри зі спінером, шумові коробочки, бізіборд, різноманітний матеріал для розвитку мовленнєвого дихання, різноманітні дидактичні розвивальні  ігри: «Логопедичні олівці», «Логопедичне лото: Асоціації», «Звукові доріжки», «Логопедичні равлики», Логопедичний доббль», «Судоку», «Логопедичний потяг», «Тіньове лото».

 

  Особлива увага приділялась дітям з ООП які мають висновки  ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Згідно рекомендацій ІРЦ для дітей з ООП розроблявся індивідуальний освітній план та надавалися консультації батькам.

   Протягом року проводилася консультативно-методична робота:

участь у педгодинах та педрадах ЗДО № 24 «Гвоздичка»; активно працювала над пріоритетним напрямком за річним планом «Логоритміка як засіб розвитку мовлення дитини у співпраці з вузькими спеціалістами»

проведені  такі консультації для вихователів :

у грудні «Основні поняття логоритміки як методики навчання,виховання і корекції порушень мовлення у дітей»;

в січні  «Методика проведення логоритмічних занять з дітьми дошкільного віку»

в лютому    «Особливості занять з логоритміки»

Згідно рішення педради розроблено буклет-порадник для вихователів

«Логоритміка в ЗДО»

також проводилися бесіди з вихователями «Індивідуальний підхід до дітей з мовленнєвими вадами», «Посилена увага дітям з ООП»

У лютому проводила логопедичне  заняття для колективного перегляду логоритмітмічна казка  «Як звірята навчали зайчика розмовляти»  

Метою заняття було:

 Формувати в дітей мовленнєву та комунікативну компетентність;

- навчати координувати свої рухи зі словом та музикою;

- правильно і чітко виконувати артикуляційні вправи, розвивати артикуляційну моторику;

- розвивати слухову увагу на не мовленнєвих звуках та мовленнєво-слухову пам'ять;

- виховувати дружелюбність та повагу.  

   Консультації для батьків висвітлювалися на сайті закладу

«Мовленнєва готовність до навчання у школі. Рекомендації батькам майбутніх першокласників»

«Створення умов для мовного розвитку дітей в родині».

«Ігри та вправи для розвитку фонематичного слуху та сприймання»

«Атикуляційна гімнастика – основа правильної звуковимови»

«Із пальчиками граємо мовлення розвиваємо»

«Автоматизація  поставлених звуків в умовах родини»

   Також протягом року  надавалися індивідуальні  консультацій  батькам.(переважно по телефону та в соціальній мережі Вайбер )  В більшості виникали питання з корекції  звуковимови, виконання артикуляційних вправ, автоматизації та диференціації проблемних звуків, затримки мовленнєвого розвитку,  загального недорозвитку мовлення, заїкування, відвідування ІРЦ, розвитку мовлення дитини з ООП.

Батькам щотижня давалися рекомендації у зошитах  взаємозв’язку для роботи вдома з дітьми.

     Щомісяця  поповнювалася сторінка логопеда на сайті ЗДО № 24 «Гвоздичка»  інформацією корисною для батьків та педагогів.  

Фаховий рівень підвищувала шляхом вивчення та аналізу літературних джерел:

Професійний довідник учителя-логопеда дошкільного навчального закладу. – Х. : група «Основа» 2012 – 239 с.

   Логопедія. М.К.Шеремет – К.: Видавничий дім «слово» 2010.

   Сходинками правильного мовлення: навчально-методичний посібник / Ю. В.Рібцун – Тернопіль: Мандрівець, 2017.

    Журнали: «Логопед», «Вихователь методист» , «Дошкільний навчальний заклад»

   «Вихователь-методист дошкільного закладу» , «Палітра педагога».

 Також використовувала інформацію з інтернет-ресурсів.

  

  Поповнювалась матеріально-технічна база логопедичного кабінету. Придбані навчально-методичні посібники, та матеріали для обстеження  та розвитку мовлення дітей: Набори карток до лексичних тем: «Птахи», «Хто живе у воді», «Квіти», «Сонячна система» , «Професії»  та набір карток за методикою Глена Домана «Вундеркінд з пелюшок»

    Поповнювалися інформацією папки:

                       «Артикуляційні вправи – корисні та цікаві»

                                 «Вправи для пальчиків»

                                 «Логопедичні ігри та вправи»

                                 «Поради логопеда батькам»

                                 «Як подолати заїкання»

                                 «Логопедична скринька»

                                 «Взаємодія з іншими спеціалістами».

       Протягом року працювала над проблемним питанням «Використання сучасних педагогічних технологій у корекційному навчанні дошкільнят».

Впроваджувала в роботі інноваційну технологію «Біоенергопластика – як фундамент розвитку артикуляційного апарата, загальної та дрібної моторики».

   

    Поповнювалась матеріальна база  логопедичного кабінету.

Виготовлені матеріали для розвитку мовного дихання і повітряного струменя. Також виготовлені ігри для розвитку фонематичних процесів та вдосконалення звуковимови.   Створені дидактичні ігри для дітей з ООП для розвитку візуального сприймання та імітації дій за карткою

    Протягом року була оформлена документація згідно з положенням про логопедичні пункти.

  В період роботи труднощі виникали при встановленні зворотного зв’язку з батьками та дотримання рекомендацій логопеда.  Річний план виконано майже в повному обсязі.

В цілому роботу логопункту за 2022-2023 навчальний рік можна вважати на достатньому рівні.

    У наступному  2023-2024 н. р. планується провести обстеження  мовлення дітей старших та середніх груп. Проводити корекційну роботу з дітьми які мають вади мовлення,особливу увагу приділити дітям з особливими потребами які потребують логопедичного супроводу.

Надавати консультації педагогам та батькам. Поповнювати  матеріальну базу логопедичного кабінету дидактичними іграми  та матеріалами для роботи з дітьми з ООП.