Статистика сайту

7 лют. 2017 р.

Вступ (2хв)

- Доброго дня, рада вітати вас на черговій нашій зустрічі. Загальновідомим є той факт, що людям приємно працювати у згуртованому колективі, відчувати довіру до найближнього оточення. Дійсно, щастя насамперед полягає в організації, коли людина на своєму місці, зайнята улюбленою справою і працює в команді справжніх професіоналів, які поважають одне одного. Увага на екран (відео).

- Ваші враження від перегляду відео ролика?

- Сьогодні нас чекає цікаве заняття з побудови команди або коучинг. Коучинг — це мистецтво створення, за допомогою бесіди й поведінки, або середовища, яке полегшує рух людини до бажаних цілей, так, щоб воно приносило задоволення.

Бажаю, щоб цей процес приніс вам задоволення. Традиційно всі наші заходи ми розпочинаємо з позитивного налаштування на роботу. Отже, прорекламуємо себе і свою колегу.

Вправа «Запрошення до чаю» (5 хв.)

Мета: самопізнання й самовираження учасників, послаблення міжособистісних бар’єрів, створення доброзичливої атмосфери у групі.

Передаючи по колу чайну чашку, учасники промовляють: «Приходь до мене на чай, бо я…( гарна господиня), а ти…(цікавий співрозмовник)

- які емоції у вас виникали під час виконання вправи?

- кого важче рекламувати : себе чи колегу?

* чи змінився ваш настрій? як саме?

 

- На такій позитивній хвилі настрою я вас запрошую до наступної вправи:

 

Вправа «Кульки» (5 хв)

- Виберіть, будь-ласка, кульку, надуйте її та тримайте в лівій руці, потім в праву руку візьміть булавку та чекайте на мою команду. Всі готові? На рахунок «три» зробіть усе можливе, щоб саме ваша кулька залишилась цілою.

Мета: первинна діагностика психологічної атмосфери в групі. Виявлення лідерів, які скоординують роботу в групі. Налаштування групи на чітке дотримання й виконання інструкцій.

Обговорення вправи:

* чому ви діяли саме таким чином?

* яка була настанова?

* хто, на ваш погляд, виявив себе як лідер?

* чи важливо дотримуватись інструкцій для досягнення результату?

- Ми повинні діяти злагоджено, адже команда – це одне ціле, одна мета, один результат. Продемонструємо це в наступній вправі.

 

Вправа «Фігури»(10 хв)

Мета: вироблення навиків згуртованості, розвиток взаєморозуміння в групі, зближення членів групи та встановлення між ними довірливих відносин, ламання просторових бар’єрів між учасниками, тренування впевненої поведінки в ситуації вимушеного фізичного зближення, необхідності вирішити завдання в міжособистій взаємодії

Побудуйте весь колектив у коло, і нехай учасники заплющать очі. Тепер, не розплющуючи очей, потрібно перебудуватися в квадрат. Зазвичай, відразу починається балаган, усі кричать, пропонуючи свою стратегію. Через певний час виявляється організатор процесу, який фактично будує людей. Після того, як квадрат буде побудований, не дозволяйте розплющувати очі. Запитайте, чи всі впевнені, що вони стоять у квадраті? Зазвичай є кілька людей, які не впевнені. Квадрат дійсно повинен бути рівним. І тільки після того, як абсолютно всі погодяться, що стоять саме в квадраті, запропонуйте учасникам розплющити очі, порадіти за хороший результат і проаналізувати процес. Так само можна будуватися в інші фігури. Під час вправ учасники переживають сильні емоції і роблять масу висновків, тому після кожного етапу можна влаштовувати невелике обговорення, говорячи побажання своїм колегам для поліпшення роботи. Найголовніше питання: яким чином завдання можна було зробити краще та швидше? Виявити лідерів та відзначити їх значками для подальшої роботи.

- чи отримався в нас квадрат?, трикутник?, серце?

- які емоції ви відчували?

- чи стали ми одним цілим?

- чи відбулося зближення членів групи та встановлення між ними довірчих відносин?

- яким чином завдання можна було виконати краще та швидше?

- чи важко ламати міжособистісні просторові бар’єри?

Коли група утворить серце :

- чи гарне серце ми утворили? Адже серце - символ безмежної любові, взаєморозуміння, отже, нехай гаряче серце, створене нами, зігріває нас і надає творчої наснаги для виконання наступної вправи, яка називається

Вправа «Купини» Опис вправи Кожному учаснику видається листок паперу А4. Всі збираються на одному кінці кімнати і ведучий пояснює, що попереду - болото, листи - це купини, всі учасники - жаби, а ведучі -крокодили. Завдання групи - не втративши жодної жаби, дістатися до протилежного кінця кімнати. Наступати можна тільки на купини. Крокодили можуть топити (забирати) залишені без нагляду купини. Наступати можна тільки на купини. Якщо жаба оступилася, чи не всі жаби змогли перебратися на інший берег, тому що не залишилося купин, то виграликрокодили, і гра починається спочатку. Обговорення Обговорення в загальному колі. Учасники розповідають, що допомагало або, навпаки, заважало виконанню завдання. Що відчували ті жаби, які йшли першими, а що відчували ті, хто замикали ланцюжок. Психологічний зміст вправи Розвиток комунікативних навичок, згуртованості членів групи; Усвідомлення важливості цих якостей для ефективної роботи групи; Розвиває вміння йти на поступки, співпрацювати і діяти спільно.

Арт-техніка «Футболка» (20 хв)

- А зараз ми всі попрацюємо іміджмейкерами. Нашим завданням буде створити імідж медичного коледжу і прорекламувати наш заклад на футболці, оскільки вона є одягом, на якому розміщується реклама. Це може бути малюнок, значок, вислів, символ, тобто все, що прорекламує коледж. До короткої презентації кожного учасника своєї футболки тренер пропонує:

- Шановні лідери, ви перші презентуєте свої футболки та відмічаєте на листах цікаві ідеї інших учасників, схожі символи та елементи, що повторюються. Адже саме ви маєте стати дизайнерами футболки, яка рекламуватиме наш заклад. На ній намалюйте символи, що відображені на футболках учасників, таким чином, щоб символ, який найчастіше повторюється, займав центральне положення, а те, що не повторюється, самі учасники малюють там, де ви їм порадите. Окрім того, ви маєте право

редагувати написи, символи та відхиляти ті, що недоречні на вашу думку, переконуючи в цьому інших. У підсумку має утворитися рекламна футболка, яка сподобається всій команді.

Обговорення:

* чи подобається вам реклама на футболці?

* які емоції викликала вправа?

* як працювалося в команді, де є лідери?

* чи стали ми командою?

Вправа «Лист сусіду праворуч»

Вправа «Подаруй усмішку»

Мета: навчитися знімати скутість обличчя за допомогою усмішки, підтримувати усмішкою, бажати добра навколишнім; створити і підтримувати позитивний емоційний фон; усувати страхи.

Психологові варто пояснити підліткам значення усмішки у житті та самопочутті людини. Напруження м'язів не тільки відображає, а й формує поганий настрій, утому, негативні емоції. Мають бути напруженими тільки ті м'язи, що необхідні, всі інші повинні бути розслабленими. Цілком розслаблена людина стирає всі негативні емоції. Усміхайтеся! За серйозного виразу обличчя напружені 17 м'язів, в усмішці — 7. Фізіологічний сміх — це вібрація й масаж, що знімають напруження. Усмішка покращить настрій вам і навколишнім, для усмішки шукайте приводу, провокуйте усмішку.

Усі учасники групи беруться за руки і дарують один одному усмішки: кожен підліток повертається до свого сусіда праворуч або ліворуч і, побажавши йому чогось гарного, усміхається. Той у свою чергу посміхається наступному сусідові і т.д.

 

Заключна вправа «Подарунок» (3хв)

- Я дякую вам за роботу і наостанок прошу подарувати один одному щось нематеріальне, але позитивне і бажане. Це може бути емоція, явище природи, наприклад: «Я дарую тобі зірочку із неба». Дякую, до нових зустрічей