Статистика сайту

7 лют. 2020 р.

       Підготувала: Годзіневська О. І. – вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка»           

Соціум+мовлення  Тема:Транспорт (для дітей 5 року життя)

Метазакріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; збагачувати словник дітей словами, на позначення різних видів транспорту; повторити узагальнююче слово транспорт; удосконалювати навички наслідувати звуків транспорту; розвивати кмітливість, спостережливість; виховувати повагу до працівників транспорту.

Матеріал: іграшки: літак, паровоз,автобус, машина, човен; предметні картинки із зображенням різних видів транспорту, Запитайко.

Хід

Привітання в колі.

-Малята, сьогодні у нас в гостях незвичайний хлопчик Запитайко. Добрий ранок! Це хлопчик-Запитайко. Запитайкові надіслали подарунки — іграшки, але що це за іграшки, він нас прийшов запитати.

Давайте відгадаємо загадки й знайдемо відповідну іграшку.

Залізні подружки тримаються за руки.
Одна з трубою їх тягне за собою. (Потяг.)

Є великий, є малий, З вантажами, легковий. По дорогах поспішає, У собі людей катає. (автомобіль)

В синім небі путь моя, Швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене …(Літак)

Дім по вулиці повзе, на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах, у гумових чобітках. (Автобус.)

Будиночок ріжки має,
Людей на роботу збирає.
Швидко по місту біжить,
За кермом водій сидить. (Тролейбус.)

Через море – океан, В сильний шторм чи ураган Впевнено вперед прямує, А на ньому люд мандрує.(Корабель)

Вихователь показує іграшки,а діти  називають та знаходять відгадку.

Яким одним словом можна назвати всі ці іграшки. Яким? (Транспорт.)

Дидактична вправа «Закінчи речення»

Машини допомагають людям...

Легкові автомашини...

Вантажівки перевозять...

Машиною керує...

Усі машини можна назвати одним словом...

 

Розповідь вихователя про транспорт — повітряний, наземний, водний.

Гра «На воді, у повітрі, на землі»

Вихователь називає вид транспорту. Діти виконують відповідні рухи: наземний — сидять і тримаються за кермо; водний— «пливуть» стоячи; повітряний — «літають» руки в сторони.

Вихователь. Кожен вид транспорту складається з певних частин: автобус — салон, кабіна, двері, вікна, колеса, крісла, кермо. А що є у корабля? (Відповіді дітей.)

— Що є у потяга? З чого складається літак?

Дидактична гра «Склади ціле з частин»( картки із зображенням транспорту, розрізані на частини).

Діти об’єднуються у групи та отримують на кожну групу конверт з розрізними картинками

Вихователь запитує, що вийшло та який це транспорт.

Фізкультхвилинка

Вихователь пропонує відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту.

Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.

— А тепер перевіримо Запитайка, чи правильно він запам’ятав назви транспорту.

Робота з предметними картинками.

Дидактична гра «Вгадай на слух вид транспорту»(фонозапис)

Дидактична гра «Виправ помилку» Автомобіль пливе по морю, тому що він водний транспорт Корабель мчить в повітрі, тому що він повітряний транспорт . Літак їде по дорозі ,тому що це наземний транспорт

Гра «На чому я подорожую»

Кожній дитині пропонується для подорожі один із видів транспорту.

Завдання: розповісти, чому саме цей вид транспорту був обраний, чим він кращий від інших.

— Запитайко обрав собі для подорожі автобус

Гра «Їдемо в автобусі»(діти облаштовують автобус зі стільців).Запитайко виходить на зупинці Запитайна

і прощається з дітьми.- До побачення!

Підсумок

Вихователь. Які завдання ми сьогодні виконували? Що сподобалося, що викликало труднощі?