«Казка вчить, як на світі жить» конспект заняття в ІІ молодшій групі
26 січ. 2017 р.
Мета:
- Зв’язне мовлення: закріплювати бажання дітей слухати і розуміти запитання дорослого, будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що залучало б дитину до активної мовленнєвої практики; учити вести діалог.
- Граматика: продовжувати розвивати вміння узгоджувати іменники з прикметниками; утворювати іменники із суфіксами пестливості.
Словник: активізувати словник дітей назвами предметів одягу (спідничка, шаровари, вишиванка) та посуду (глечик, горщик); привчати до вживання слів ввічливого спілкування.
Розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність мови, уяву, фантазію, мислення.
Виховувати дружні взаємини, цікавість до всього, що оточує дитину, інтерес до української народної творчості.
Обладнання: піч, українські костюми, глиняний посуд, лави, стіл, хусточка, схематичні зображення героїв казки.
Хід заняття
Діти, ми з горобчиком грались і, подивіться, куди це ми потрапили?
Ми потрапили в казку. Погляньте, скільки тут гостей. Що потрібно зробити?
Привітатись. А як іще вітаються люди? Вранці, як ми вітаємось? А ввечері?
А мізинчик як вітався з братиком? Привіт, привіт. Але так вітаються лише з добре знайомими людьми, з друзями. А навіщо люди вітаються?
Вони бажають один одному добра, здоров’я, щоб добрим був день.
Зранку у віконечко заглянуло сонечко,
Мило посміхнулося, щічки доторкнулося,
Промінцем погладило, «Не сумуй» - порадило,
День, що розпочався, щоб у тебе вдався.
А в народі кажуть: «Слова щирого вітання дорожчі за частування».
А дітки, які використовують ці «чарівні слова» називаються ввічливими. Ви ж у мене ввічливі?
Я з добрим ранком всіх вітаю, як іду із хати
І кажу всім «На добраніч», як лягаю спати.
А хочете я вам щось розповім? Я сьогодні вранці отримала відео листа, а от від кого ви дізнаєтесь, як складете картинку. Діти складають розрізну картинку, на якій зображена кізонька. Хто це? А як сказати ласкаво?
Коза – кізонька,кізка.
Заєць – заєнько, зайчик.
Які ви знаєте казочки, де є кізонька? «Коза і семеро козенят», «Коза - дереза»
Так з якої ж казки коза?
«Вигнав дід козу із хати
Та й пішла вона блукати
В зайця хатку відібрала
Всі козу ту виганяли…»
Яка це казка? «Коза – дереза» Що ж коза хоче нам сказати?
Звернення кози: «Дорогі малята. Я бачу, що ви дуже гарні дітки і тому звертаюсь до вас з проханням знайти зайчика і дідуся. Я хочу вибачитись перед ними за свої вчинки. Я зрозуміла, що поступала погано. Допоможіть мені, будь ласка.» Бачите, якою доброю, ввічливою стала коза. Допоможемо їй? Що ж треба робити? Шукати зайчика та дідуся. А ну давайте пригадаємо, які звірі допомагали зайчику. Діти, за допомогою схематичних зображень героїв казки,
розігрують епізоди казки. Пригадали казочку? То якою була коза в казці? Тепер підемо шукати зайчика?
А ось і сам зайчик. Діти розповідають йому про звернення кози.
Зайчик: Це дуже добра, радісна новина! Зайчик запрошує дітей до своєї хатинки.
-А що це ви такі гарні? Це у нас українські костюми. (спідничка, фартушок, віночок, шаровари)
«До барвистого віночка
Вишиваночка сорочка
Фартушок і чобітки
Кольорові стрічечки.»
Розкажіть зайчику про себе.
«Українка я маленька,
Українці тато й ненька,
І сестричка й братик милий
На Вкраїні народились.»
«Я маленький хлопчик
Виліз на стовпчик
На дудочку граю
Діток звеселяю.»
«Ляльку – мотанку матуся
Зробила для нас.
Я цього також навчуся
І зроблю для вас»
Погляньте, діти, який гарний посуд у зайчика. Що ви тут уже знаєте?
Діти розглядають глиняний посуд. Що наливали в глечики?
Що можна приготувати в горщику?
«В мами теж є великий горщик
Мама в ньому варить борщик
І такий смачний той борщик,
Що ми ладні з’їсти горщик.»
На столі у зайчика в полумиску тісто. Що це має бути, зайчику?
Це я маю пиріжечки пекти. Допоможете мені?
Давайте напечемо пиріжечків, та й дідусеві візьмемо.
Діти ліплять пиріжки, саджають в піч.
«Пиріжків напечемо, та усіх пригостимо.»
А поки наші пиріжки будуть пектися – пограємо в гру «Хусточка».
«Ой, хустиночка шовкова ти пливи, пливи по колу
В руки хто тебе візьме, той таночок розпочне»
Пиріжки наші готові, запашні, чудові. Йдемо шукати дідуся.
Зайчик веде дітей стежинкою, зустрічають дідуся, розповідають йому про звернення кози. – Кізонька в тебе пробачення просить, не буде більше обманювати. Дід: Добре, нехай повертається. Буду її доглядати ,пасти і водою напувати. Вона мені буде молочко давати. Я дуже радий, що зустрів вас. Я якраз ніс звірятам гостинці: шишку – білочці, яблучко – їжачку, морквину – зайчику.
А ми тобі пиріжечків принесли. Дякую вам, діти.
Дякуємо тобі, зайчику, що провів нас лісовими стежками. Діти прощаються з дідусем та зайчиком. Ви, діти, мені сьогодні дуже сподобались, ви добру справу зродили, допомогли козі помиритись із дідусем і тепер у них все буде добре.
А що вам сьогодні сподобалось? Відповіді дітей.
Ну що ж пішли, діти, напишемо відповідь козі, відправимо її відео листом, нехай повертається коза до дідуся, нехай живуть – поживають і добра наживають.
Вихователь: Євтушенко Н.В.