Статистика сайту

26 січ. 2017 р.

Мета:

  • Зв’язне мовлення: закріплювати бажання дітей слухати і розуміти запитання дорослого, будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що залучало б дитину до активної мовленнєвої практики; учити вести діалог.
  • Граматика: продовжувати розвивати вміння узгоджувати іменники з прикметниками; утворювати іменники із суфіксами пестливості.

Словник: активізувати словник дітей назвами предметів одягу (спідничка, шаровари, вишиванка) та посуду (глечик, горщик); привчати до вживання слів ввічливого спілкування.

Розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність мови, уяву, фантазію, мислення.

Виховувати дружні взаємини, цікавість до всього, що оточує дитину, інтерес до української народної творчості.

 

Обладнання: піч, українські костюми, глиняний посуд, лави, стіл, хусточка, схематичні зображення героїв казки.

 

Хід заняття

Діти, ми з горобчиком грались і, подивіться, куди це ми потрапили?

Ми потрапили в казку. Погляньте, скільки тут гостей. Що потрібно зробити?

Привітатись. А як іще вітаються люди? Вранці, як ми вітаємось? А ввечері?

А мізинчик як вітався з братиком? Привіт, привіт. Але так вітаються лише з добре знайомими людьми, з друзями. А навіщо люди вітаються?

Вони бажають один одному добра, здоров’я, щоб добрим був день.

Зранку у віконечко заглянуло сонечко,

Мило посміхнулося, щічки доторкнулося,

Промінцем погладило, «Не сумуй» - порадило,

День, що розпочався, щоб у тебе вдався.

А в народі кажуть: «Слова щирого вітання дорожчі за частування».

А дітки, які використовують ці «чарівні слова» називаються ввічливими. Ви ж у мене ввічливі?

Я з добрим ранком всіх вітаю, як іду із хати

І кажу всім «На добраніч», як лягаю спати.

А хочете я вам щось розповім? Я сьогодні вранці отримала відео листа, а от від кого ви дізнаєтесь, як складете картинку. Діти складають розрізну картинку, на якій зображена кізонька. Хто це? А як сказати ласкаво?

Коза – кізонька,кізка.

Заєць – заєнько, зайчик.

Які ви знаєте казочки, де є кізонька? «Коза і семеро козенят», «Коза - дереза»

Так з якої ж казки коза?

«Вигнав дід козу із хати

Та й пішла вона блукати

В зайця хатку відібрала

Всі козу ту виганяли…»

Яка це казка? «Коза – дереза» Що ж коза хоче нам сказати?

Звернення кози: «Дорогі малята. Я бачу, що ви дуже гарні дітки і тому звертаюсь до вас з проханням знайти зайчика і дідуся. Я хочу вибачитись перед ними за свої вчинки. Я зрозуміла, що поступала погано. Допоможіть мені, будь ласка.» Бачите, якою доброю, ввічливою стала коза. Допоможемо їй? Що ж треба робити? Шукати зайчика та дідуся. А ну давайте пригадаємо, які звірі допомагали зайчику. Діти, за допомогою схематичних зображень героїв казки,

розігрують епізоди казки. Пригадали казочку? То якою була коза в казці? Тепер підемо шукати зайчика?

А ось і сам зайчик. Діти розповідають йому про звернення кози.

Зайчик: Це дуже добра, радісна новина! Зайчик запрошує дітей до своєї хатинки.

-А що це ви такі гарні? Це у нас українські костюми. (спідничка, фартушок, віночок, шаровари)

«До барвистого віночка

Вишиваночка сорочка

Фартушок і чобітки

Кольорові стрічечки.»

Розкажіть зайчику про себе.

«Українка я маленька,

Українці тато й ненька,

І сестричка й братик милий

На Вкраїні народились.»

«Я маленький хлопчик

Виліз на стовпчик

На дудочку граю

Діток звеселяю.»

«Ляльку – мотанку матуся

Зробила для нас.

Я цього також навчуся

І зроблю для вас»

Погляньте, діти, який гарний посуд у зайчика. Що ви тут уже знаєте?

Діти розглядають глиняний посуд. Що наливали в глечики?

Що можна приготувати в горщику?

«В мами теж є великий горщик

Мама в ньому варить борщик

І такий смачний той борщик,

Що ми ладні з’їсти горщик.»

На столі у зайчика в полумиску тісто. Що це має бути, зайчику?

Це я маю пиріжечки пекти. Допоможете мені?

Давайте напечемо пиріжечків, та й дідусеві візьмемо.

Діти ліплять пиріжки, саджають в піч.

«Пиріжків напечемо, та усіх пригостимо.»

А поки наші пиріжки будуть пектися – пограємо в гру «Хусточка».

«Ой, хустиночка шовкова ти пливи, пливи по колу

В руки хто тебе візьме, той таночок розпочне»

Пиріжки наші готові, запашні, чудові. Йдемо шукати дідуся.

Зайчик веде дітей стежинкою, зустрічають дідуся, розповідають йому про звернення кози. – Кізонька в тебе пробачення просить, не буде більше обманювати. Дід: Добре, нехай повертається. Буду її доглядати ,пасти і водою напувати. Вона мені буде молочко давати. Я дуже радий, що зустрів вас. Я якраз ніс звірятам гостинці: шишку – білочці, яблучко – їжачку, морквину – зайчику.

А ми тобі пиріжечків принесли. Дякую вам, діти.

Дякуємо тобі, зайчику, що провів нас лісовими стежками. Діти прощаються з дідусем та зайчиком. Ви, діти, мені сьогодні дуже сподобались, ви добру справу зродили, допомогли козі помиритись із дідусем і тепер у них все буде добре.

А що вам сьогодні сподобалось? Відповіді дітей.

Ну що ж пішли, діти, напишемо відповідь козі, відправимо її відео листом, нехай повертається коза до дідуся, нехай живуть – поживають і добра наживають.

Вихователь: Євтушенко Н.В.