Статистика сайту

7 черв. 2023 р.

«Музично – естетичне виховання дошкільників»

Музично - естетичне виховання дошкільників  у ЗДО № 7 "Перлинка" протягом 2022– 2023н.р. здійснювалося за програмою   виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та відповідало основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти в Україні, як державного стандарту.

Музичне виховання дошкільників ЗДО № 7 спрямоване на:

  • Формування у дітей життєвої мистецької активності як важливої складової особистісної культури кожної дитини, як спрямованість на сприйняття й творення прекрасного в мистецтві та в житті загалом, елементарної компетентності у музичному і музично-хореографічному мистецтві.
  • Закладення у дітей основ музичної культури: інтерес до музики і музичної діяльності; здатність переживати музичні образи та усвідомлювати власні судження; бажання пізнавати і опановувати музичний досвід людства в усіх його видах, виявляти вибіркове ставлення до окремих видів музичної діяльності; потребу спілкуватися з приводу музики і засобами музики
  • Прищеплення дітям естетичного ставлення до музичних творів, музичних явищ і мистецтва загалом, до власної музичної діяльності та діяльності інших людей під час активної музично-практичної діяльності та діяльності виконавства, творчості й сприйняття музики, а через це – емоційно-ціннісного ставлення до світу взагалі.
  • Формування у дітей основ музичного сприймання, різноманітних практичних виконавських навичок: співочих, музично-рухових, музикування, творчих виконавських вмінь в основних видах дитячої музичної діяльності.
  • Розвинення  в дітях загальної музикальності як комплексу музичних здібностей, спеціальних здібностей музичного і музично-рухового виконавства (чистота співочих інтонацій і якість звукоутворення, узгодженість «інструментальних рухів», виразність  і координація у різних видах музичних рухів), здатності до дитячого творчого самовираження (інтерпретації, варіювання, імпровізації) у музично-руховому, пісенному, інструментальному виконавстві.

  Планування та облік музичного виховання  ґрунтується на аналізі вікових та індивідуальних особливостей вихованців, підпорядковується принципам доцільності та системності. У  перспективному плануванні    конкретизуються загальні завдання музичного розвитку,  інтегруються  різні форми активності та  види діяльності.

У календарних планах   уточнюються завдання щодо поетапної роботи над конкретними творами: ознайомлення, розучування, закріплення. З метою ефективного вирішення завдань розвитку  музичних здібностей дітей та досягнення стабільних результатів у навчанні та вихованні дітей   впроваджуються у навчальний процес принципи  особистісно – орієнтованого підходу до музичного виховання малюків, інноваційні технології, перспективний досвід педагогів – новаторів.

Під час свят та розваг керівник музичний використовує різні види художньо-естетичної діяльності дітей: спів хором, сольний спів, таночки, музичні композиції, хороводи, гра на дитячих музичних інструментах, музичні ігри, ігри-драматизації казок, гумористичні сценки, інсценування, декламування віршів, народні казки та музичні казки.

Розвивальне, індивідуально орієнтоване навчання дошкільників проводиться фронтально, по підгрупах та індивідуально, залежно від змісту, завдань, складності, об’єктивної потреби. Під час індивідуальних занять звертається увага на  вокальні дані дошкільника, його музичні та акторські здіб­ності, використовуються вправи для вокального апарата, що сприяють формуванню резонансних відчуттів у співі.

          Плани проведення свят та розваг узгоджені з основним тематичним планом роботи дошкільного закладу та затверджені керівником. Вони охоплюють як традиційні державні свята, так і свята народно – обрядового циклу. Зміст свят та розваг розроблений з урахуванням вікових особливостей дітей, психофізіологічних запитів, потреб та інтересів дітей, сценарно – режисерських вимог. При організації свят та розваг дотримуються вимоги методики, застосовуються ігрові методи та прийоми які дієво впливають на зацікавленість малят. Аналіз підібраних форм роботи, методів та прийомів, творчих завдань засвідчив ефективність реалізації програмового змісту музично – освітньої діяльності.

У річному плані  передбачені  заходи,   спрямовані на диференційовану  роботу з педагогічними кадрами та батьками. Так  за період з листопада 2022 – 2023 н.р. були проведені такі заходи:

  • Новорічні свята для молодшої та старшої груп
  • Тематична розвага «Щедрий вечір»
  • Свято Весни(молодша і старша групи)
  • Тематична розвага «Писанка котилася»
  • Тематична розвага «Чарівні вишиванки»
  • Родинне свято до дня сім ї «Щаслива родина – щаслива дитина»

У січні 2023 р. вихованці старшої групи прийняли участь в Миколаївському обласному огляді Різдвяних вертепів, колядок і щедрівок та й отримали Диплом 1 ступеня за колядку «Добрий вечір вам у дім».

На протязі 2022-23 н.р. працював гурток «Маленькі музиканти».

 Метою гуртка є:

- розвивати у дітей музичний слух та відчуття метро ритму;

- ознайомити дошкільників з доступними їм класичними та сучасними творами;

 - розвивати музичний смак, вміння розуміти музику й орієнтуватись в ній;                  

-  розширювати загальний кругозір;

 - підвищувати культурний рівень дітей;

- навчати дітей гри на різних музичних( шумових, ударних) інструментах;

- відпрацьовувати вміння грати в оркестрі;

- розвивати навички імпровізації на музичних інструментах та творчість маленьких митців.

- виховувати у дітей працелюбність, відповідальність, самостійність, впевненість у своїх можливостях;

 

Результати за 2022– 2023  н. р.

  • були закріпленні  знання  дітей про музичні інструменти та опановані  прийоми звуковибудування на них;
  •   у дітей розвинувся музичний слух, відчуття метроритму та навички імпровізації на музичних інструментах;
  • діти стали  більш активними, творчими,відповідальними та впевненими.

 

Керуючись основними положеннями законодавчих та нормативних документів про освіту в Україні, виконуючи завдання Базового компонента дошкільної освіти в Україні, програмою   виховання і навчання дітей від двох до семи років,методами моніторингу та діагностики музичного й емоційного розвитку дитини та методикою з музичного виховання Н. Ветлугіної, було проведено діагностичне обстеження рівня засвоєння знань дітьми   ДНЗ з розділу «Музична діяльність».

 

Діагностування проходило за такими показниками діяльності:

  • Вміння слухати музику, творчо сприймати музичний образ, емоційно проявляти свої почуття;
  • Вміння розрізняти музичні твори за жанрами і видами, цілісно характеризувати твір, розрізняти властивість звуку, засоби виразності (темп, висоту, динаміку);
  • Оволодіння навичками співів, музично – руховим виконавством;
  • Навички гри на дитячих музичних інструментах;
  • Вміння імпровізувати пісенний, ігровий, танцювальний образи, самовиразитись в діях під музику;
  • Вміння розповідати про свої враження від почутої музики;
  • Вміння самостійно творити на слова знайомих віршів, або на заданий текст;
  • Вміння організовувати ігри з музичними інструментами.

Аналіз розвитку музичних здібностей дітей відповідно до програмових вимог показав, що:

діти третього року життя:

  • охоче взаємодіють з дітьми і дорослими під час музичної діяльності;
  • цілісно сприймають й емоційно переживають музичний твір;
  • виконують образно-ігрові, основні, танцювальні рухи, рухаються в різних характерах музики, проявляють емоційну активність у забаві, грі, таночку;
  • підспівують окремі склади, прагнуть співати спільно з дорослим;
  • виявляють цікавість до музичних іграшок-інструментів, бажання погратися з ними;
  • емоційно чутливо реагують на співвідношення контрастних музичних звуків за динамікою.

Діти четвертого року життя

  • взаємодіють з дітьми і дорослими під час музичної діяльності;
  • емоційно переживають і цілісно сприймають музику;
  • Отримують задоволення від музичних рухів (основні, образно-ігрові, танцювальні), від підспівування, гри на музичних іграшках-інструментах;
  • Відтворюють в русі загальний характер музики, відгукуються на темпові та динамічні контрасти,  невимушено поводяться в музично-руховій забаві, грі, танці, хороводі;
  • Без напруги, ритмічно підспівують, намагаються протягувати довгі звуки;
  • Цікавляться музичними іграшками та інструментами, виявляють бажання грати на них;

Діти п’ятого року життя

  • зацікавлено сприймають музику, радіють особистій та колективній музичній діяльності;
  • Відчувають контрастний характер, темп, динамічні відтінки музичного твору, зображувальні моменти в музиці, співвідносять їх із назвою твору;
  • Емоційно переживають в рухах ігровий образ, танцювальний характер музики, швидкий і помірний темпи
  • виражають образ у музично-рухових імпровізаціях;
  • Співають із задоволенням, без напруження нескладні пісні, прислухаючись до співу дітей, до музичного супроводу;
  • Цікавляться і розрізняють за назвою,тембром ударні шумові музичні іграшки-інструменти;
  • За допомогою дорослих обирають музичні іграшки-інструменти для занять, ігор з однолітками.

Діти шостого року життя

  • виявляють емоційну чутливість до гарної музики, прагнення її слухати,
  • цікавляться музикою, з бажанням співають, танцюють, грають на музичних інструментах;
  • визначають за допомогою жанр маршу, пісні, танцю, впізнають мелодію знайомого музичного твору;
  • розрізняють властивості музичного звуку, окремі засоби виразності музичного образу, пісенну, дво - частинну побудову музичного твору;
  • співають улюблені пісні емоційно виразно, природним голосом;
  • проявляють ініціативу в музично-рухових і пісенних імпровізаціях, прагнуть грати на улюбленому дитячому музичному інструменті;
  • виявляють активність у музично-естетичній атмосфері розваг і свят.

Обстеження загального рівня розвитку вихованців ДНЗ свідчить про те, що завдання, які висунуті державною програмою та нормативними документами виконані на достатньо – високому рівні.

D:\Коллекция картинок\музыкальная шкатулка\diti_2_mid.jpgТаким чином, обстеження загального рівня музичного розвитку вихованців ЗДО   за  2022 - 2023 навчальний рік показали, що обрані форми та методи навчально-виховної, методичної роботи  ефективно вплинули на результативність роботи керівника музичного.