Статистика сайту

8 трав. 2019 р.

 Підготувала: Шкурко Людмила Вікторівна –

вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка»

м. Первомайськ, Миколаївська обл.

  Заняття з пошуково – дослідницької діяльності

Тема:   Дивний магніт.

Мета: Вчити дітей аналізувати  структуру, властивості різноманітних матеріалів. Розширити пізнавання і природничо - науковий досвід дітей, пов'язаний з пізнанням властивостей матеріалів з яких зроблені ті чи інші  предмети,  визначити здатність металевих предметів намагнічуватися , виявити взаємодію двох магнітів( протягування та відштовхування).  Розвивати пізнавальну активність. Виховувати вміння працювати разом. 

Матеріал: Магніти, дерев’яні палички, пластмасовий кубик, паперовий картон, машинка (залізна, пластмасова) посилка, лист, крупа, металеві предмети, скрепки, вода, склянка.                                        

                                            Хід заняття

І Організаційна частина.

Діти заходять в групу. Знаходять посилку.

ІІ Основна частина

 -  Ми її не можемо відкрити, поки не відгадаємо, що в посилці знаходиться.

      Раз,два,три – відгадувати почали.

Д/г “Відгадай” (Діти задають запитання)

Воно кругле? Воно заряжається? Дозвольте мені допомогти.

- Так це ж магніт. (Вих. показує дітям магніт,діти розглядають,доторкуються)

  • Як ви гадаєте,з чого зробленій магніт?(з сталі)
  • Які ви знаєте предмети,які виготовленні зі сталі та заліза?(гайка,цвях,машини)
  • А як же до нас потрапив магніт?

Як потрапив до нас магніт,я зараз розповім.

« Сідайте тихенько, і слухайте гарненько»

 Колись давним, давно люди зовсім випадково знайшли магніт у себе під ногами серед каміння на землі. Але тоді ніхто не знав що це магніт. Якось хтось із жителів міста Магнезія визначив, що це камені притягують предмети виготовленні із заліза. І ці каміння назвали магнітами в честь міста Магнезія. Бувають магніти природніми (вони утворились без допомоги людських рук)

Штучні.

Його виготовляють спеціально.

Які ви знаєте предмети в яких є магніт?

Люди виготовляють магніти тільки зі сталі або заліза.

Тільки  не в якому разі не з:

  • Пластмаси
  • Паперу
  • Дерева

(Розповідь вихователя супроводжується показом зразків).

- Магніти бувають різної форми, сильні, слабі

(підково подібні,прямі,кільцеві)

Всі вони тверді,холодні і зроблені зі сталі. Магніти мають полюси, які взаємодіють один з одним. Однакові полюси відштовхуються. Різни полюси притягуються. Діти, а ви хочете перевірити, як діють магніти? Я вас запрошую в дослідницьку лабораторію . Але послухайте що я вам скажу.
«В лабораторії говорять мало, слухають багато, а думають ще більше.»

Діти закріплюють правила поводження в лабораторії.

                        Дослідницька робота.

- Діти, погляньте, конверт. (Відкриває, читає.)

- Попелюшка просить їй допомогти, перебрати крупу й залізні предмети.  Як ви гадаєте, хто нам прийде на допомогу швидко  перебрати крупу й залізні предмети?

- Звичайно магніти. (діти класифікують, що притягується, що ні) скрепки, цвяхи, пластмасові іграшки

Як ви думаєте скрепка може бути магнітом.?

Дослід. Залізні речі мають властивість намагнічуватися.

Висновок.

Скрепка після взаємодії з магнітом намагнічується і сама стає магнітом, у них з’являється магнітне поле.

Дослід.

Погляньте на столі є склянки з водою.

-  Як ви думаєте, як можна дістати скрепку з води щоб не намочити руки? (Діти магнітом із зовні  витягують скрепку)

  Висновки.

Дослід. Взаємодія магніта з предметом через картон.

- Діти, як ви думаєте магніт може діяти через якийсь предмет?(машинки їздять по картону)

Висновки дітей.

Дослід. Сильні – слабкі магніти.

Так як ми і сказали, що магніти бувають сильними і слабими.

Як нам дізнатись , який магніт сильний?

Висновки дітей.

Дослідницька задача.

 Поміркуйте! Петрик грався машинками і магнітом. Тільки підніс до машинки вона поїхала. Чому? З якого матеріала зроблена машинка? А друга машина не їде за магнітом. Чому? Що можна сказати про кожну машинку?

Висновок: Пластмасова машинка ,деревинна не рухається за допомогою магніту, а в якій є залізо – рухається.

 А ще малята, послухайте, у нашого магніта є маленький секрет, я його відкриваю. Магніт може бути не тільки корисним, але й шкідливим. Якщо магніт буде рядом з відеокасетами то можуть с касет зникнути запис.  Магніт може заважати в роботі різних приладів, в яких є свої магніти: (телевізор,магнітофони,мобільні телефони, лічильники)

Дослід з калькулятором.

Приставити калькулятор до магніта. І побачимо, що він перестає робити.
Д/г  «Що притягує?»

(Діти на папері з’єднують лініями магніт з предметами, які притягуються).

Висновок:

Отже! Ми сьогодні були  дослідниками, вченими. Для себе зробили великі відкриття. Що ми сьогодні досліджували.? Про що дізналися.

ІІІ заключна частина.

 А тепер послухайте домашнє завдання. Вдома знайти предмети, що притягуються. Намалювати. І всі разом оформимо колективну книгу - “Дивний магніт”