Дивний магніт.
11 трав. 2019 р.
Підготувала: Шкурко Людмила Вікторівна –
вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка»
м. Первомайськ, Миколаївська обл.
Заняття з пошуково – дослідницької діяльності
Тема: Дивний магніт.
Мета: Вчити дітей аналізувати структуру, властивості різноманітних матеріалів. Розширити пізнавання і природничо - науковий досвід дітей, пов'язаний з пізнанням властивостей матеріалів з яких зроблені ті чи інші предмети, визначити здатність металевих предметів намагнічуватися , виявити взаємодію двох магнітів( протягування та відштовхування). Розвивати пізнавальну активність. Виховувати вміння працювати разом.
Матеріал: Магніти, дерев’яні палички, пластмасовий кубик, паперовий картон, машинка (залізна, пластмасова) посилка, лист, крупа, металеві предмети, скрепки, вода, склянка.
Хід заняття
І Організаційна частина.
Діти заходять в групу. Знаходять посилку.
ІІ Основна частина
- Ми її не можемо відкрити, поки не відгадаємо, що в посилці знаходиться.
Раз,два,три – відгадувати почали.
Д/г “Відгадай” (Діти задають запитання)
Воно кругле? Воно заряжається? Дозвольте мені допомогти.
- Так це ж магніт. (Вих. показує дітям магніт,діти розглядають,доторкуються)
- Як ви гадаєте,з чого зробленій магніт?(з сталі)
- Які ви знаєте предмети,які виготовленні зі сталі та заліза?(гайка,цвях,машини)
- А як же до нас потрапив магніт?
Як потрапив до нас магніт,я зараз розповім.
« Сідайте тихенько, і слухайте гарненько»
Колись давним, давно люди зовсім випадково знайшли магніт у себе під ногами серед каміння на землі. Але тоді ніхто не знав що це магніт. Якось хтось із жителів міста Магнезія визначив, що це камені притягують предмети виготовленні із заліза. І ці каміння назвали магнітами в честь міста Магнезія. Бувають магніти природніми (вони утворились без допомоги людських рук)
Штучні.
Його виготовляють спеціально.
Які ви знаєте предмети в яких є магніт?
Люди виготовляють магніти тільки зі сталі або заліза.
Тільки не в якому разі не з:
- Пластмаси
- Паперу
- Дерева
(Розповідь вихователя супроводжується показом зразків).
- Магніти бувають різної форми, сильні, слабі
(підково подібні,прямі,кільцеві)
Всі вони тверді,холодні і зроблені зі сталі. Магніти мають полюси, які взаємодіють один з одним. Однакові полюси відштовхуються. Різни полюси притягуються. Діти, а ви хочете перевірити, як діють магніти? Я вас запрошую в дослідницьку лабораторію . Але послухайте що я вам скажу.
«В лабораторії говорять мало, слухають багато, а думають ще більше.»
Діти закріплюють правила поводження в лабораторії.
Дослідницька робота.
- Діти, погляньте, конверт. (Відкриває, читає.)
- Попелюшка просить їй допомогти, перебрати крупу й залізні предмети. Як ви гадаєте, хто нам прийде на допомогу швидко перебрати крупу й залізні предмети?
- Звичайно магніти. (діти класифікують, що притягується, що ні) скрепки, цвяхи, пластмасові іграшки
Як ви думаєте скрепка може бути магнітом.?
Дослід. Залізні речі мають властивість намагнічуватися.
Висновок.
Скрепка після взаємодії з магнітом намагнічується і сама стає магнітом, у них з’являється магнітне поле.
Дослід.
Погляньте на столі є склянки з водою.
- Як ви думаєте, як можна дістати скрепку з води щоб не намочити руки? (Діти магнітом із зовні витягують скрепку)
Висновки.
Дослід. Взаємодія магніта з предметом через картон.
- Діти, як ви думаєте магніт може діяти через якийсь предмет?(машинки їздять по картону)
Висновки дітей.
Дослід. Сильні – слабкі магніти.
Так як ми і сказали, що магніти бувають сильними і слабими.
Як нам дізнатись , який магніт сильний?
Висновки дітей.
Дослідницька задача.
Поміркуйте! Петрик грався машинками і магнітом. Тільки підніс до машинки вона поїхала. Чому? З якого матеріала зроблена машинка? А друга машина не їде за магнітом. Чому? Що можна сказати про кожну машинку?
Висновок: Пластмасова машинка ,деревинна не рухається за допомогою магніту, а в якій є залізо – рухається.
А ще малята, послухайте, у нашого магніта є маленький секрет, я його відкриваю. Магніт може бути не тільки корисним, але й шкідливим. Якщо магніт буде рядом з відеокасетами то можуть с касет зникнути запис. Магніт може заважати в роботі різних приладів, в яких є свої магніти: (телевізор,магнітофони,мобільні телефони, лічильники)
Дослід з калькулятором.
Приставити калькулятор до магніта. І побачимо, що він перестає робити.
Д/г «Що притягує?»
(Діти на папері з’єднують лініями магніт з предметами, які притягуються).
Висновок:
Отже! Ми сьогодні були дослідниками, вченими. Для себе зробили великі відкриття. Що ми сьогодні досліджували.? Про що дізналися.
ІІІ заключна частина.
А тепер послухайте домашнє завдання. Вдома знайти предмети, що притягуються. Намалювати. І всі разом оформимо колективну книгу - “Дивний магніт”