Статистика сайту

24 квіт. 2019 р.

Підготувала: Парахонько Ірина Миколаївна –

вихователь ЗДО № 24 «Гвоздичка» м. Первомайськ

Заняття з розвитку мовлення для дітей  середньої групи.

Тема: У пошуках казок.

Програмовий зміст:

1.Зв’ язне мовлення:формувати уміння за допомогою дорослого складати сюжет розповіді, розвивати монологічне мовлення, вправляти у використанні різних типів поширених речень.

2. Граматика: формувати навички утворювати слова  -антоніми, узгоджувати іменники з прикметниками у роді, числі та відмінку.

3 Словник: активізувати вживання слів – антонімів та іменників, які часто вживаються у формі множини.

4. Вправляти в умінні переказувати оповідки за допомогою опорних схем, вчити розпізнавати казки за моделями.

Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, виховувати інтерес до словесної творчості.

Попередня робота: читання казок, вивчення віршів про тварин, складання казок за схемами.

Матеріали: іграшкова білочка, книжка  з чистими аркушами, аудіо запис, схеми казки, моделі, іграшки.

                     Хід заняття

Вихователь  Сонце заглядає у віконце,

І сміються дітлахи,

 Нам дарує книжку сонце,

 Де живуть наші казки.

Вихователь. Малята, а ви любите казки? А які казки вам найбільше подобаються? Про кого вони?

Я сьогодні принесла ще одну книгу казок. Давайте подивимось, які там живуть казки?

(Вихователь відкриває книгу а там порожні сторінки).

Ой, а куди це зникли казки? Чому?

Вихователь. Наші діти останнім часом багато дивляться телевізор, а казок майже не читають .Казки образились і пішли від нас. А ви хочете їх повернути?( Так). Тож вирушаємо на пошуки казок. На чому ми будемо подорожувати?

Діти. На літаку.

Вихователь. Тож сідайте зручніше і вирушаємо в подорож.

(Звучить голос , який просить пристигнути паски безпеки, шум літака)

Вихователь. Ось ми прибули в країну Казкарію.

Діти підходять до « чарівних» дверей.

Вихователь. Щоб відчинилися двері треба утворити слова  протилежного значення

Дидактична гра «Скажи навпаки»

День – ніч,

Зима – літо,

Гарячий – холодний,

Білий – чорний,

Ранок – вечір,

Товстий – худий,

Довгий – короткий,

Гладенький – колючий.

Вихователь. Молодці!  Ось і відчинилися наші двері.

Ми з вами у країні Казкарії.

Нас зустрічає «Музей казок». Діти, а хто знає , що таке музей?(Де зберігаються цінні речі). А як ви думаєте,що зберігається у казковому музеї?(казкові речі)

Так, герої різних казок залишили тут свої речі. Давайте спробуємо відгадати , яка річ кому належить.

Дидактична гра «Музей казкових речей»

 Яйце - курці з казки «Про курочку Рябу»

Колосок - півнику з казки «Колосок»

Рукавичка - діду з казки «Рукавичка».

Глечик – Журавлю з казки «Лисичка і Журавель»

Скалочка-Лисичці з казки «Лисичка і скалочка»

Пиріжки-Бабі з казки «Івасик-телесик»

Вихователь. Молодці, усі казки добре знаєте. Отже, мандруємо далі. Ой, а що це за конверт? Що у ньому?(Вихователь відкриває конверт). Діти, тут зашифровані казки, давайте спробуємо назвати їх.

Дидактична гра «Яка казка  тут заховалась?»

Діти розглядають моделі казок.(«Колобок»,  «Троє поросят», «Маша і ведмідь», «Ріпка», «Вовк і семеро козенят», «Зайчикова хатка»,  «Колосок».)  Молодці, добре знаєте казки. Я думаю, що нам треба трішки відпочити.

Фізкультхвилинка.

За казками ми пішли,

Не одразу їх знайшли.

Ніжками ми тупали,

 Кулачками стукали,

Пам’ ятають казки нас,

Нахилились ми на  « раз.»

А на «два» ми піднялись,

І за руки узялись.

 Всі по колу ми пішли.

Наші казочки знайшли.

 (Під звуки веселої музики діти йдуть далі і знаходять білочку, яка сидить і плаче). Малята, а ви знаєте чому плаче білочка?(Ні). Тому що про неї нема жодної казки. А хочете, щоб була ще й казка про білочку?

Дидактична гра «Складаємо  казку»

Педагог пропонує дітям самим скласти казку за допомогою схем. 

Як ми можемо розпочати казку?

В одному казковому далекому лісі жила собі маленька білочка. Далі діти розповідають по черзі, спираючись на підказані запитання. Склавши колективно казку, діти ще раз переказують казку по схемах. Гарна вийшла у нас казка. Якими словами ми її закінчимо?( «От і казочці кінець, а хто слухав  - молодець»).

Вихователь. Що ж малята, а нам час вирушати додому. Сідаймо у літак. (під гул літака діти повертаються назад.).

От ми і дома. Чи сподобалось вам у Казкарії?

Вихователь знов звертає увагу на книгу з казками.

Діти, погляньте, у книзі знов є казочки. Вони повернулися до нас, тому що ви добре знаєте казки.

Вихователь.   Нарешті наші казки з нами.

Повертаємось ми нині

Із казкової країни.

У казках герої чемні.

Добрі, ввічливі. Напевно,

Ви такими будете –

Казки не забудете.

Підсумок

Вихователь. Чому ви сьогодні вирушили на пошуки казок?

  • Які казки вам подобаються ?
  • На кого з героїв казок ви хотіли б бути схожими? Чому?