Як навчати дітей ставити запитання по суті
23 бер. 2020 р.
Як навчати дітей ставити запитання по суті
- Запасіться часом . Спілкуючись із дитиною , бажано нікуди не поспішати
або хоча б мати про запас зайві п’ятнадцять хвилин.
- Вислуховуйте дитину до кінця. Навіть якщо вам здається, що ви з перших слів
зрозуміли ,що саме хоче запитати дитина, обов’язково дослухайте дитину до
кінця. По-перше, може виявитися, що вона має на увазі не зовсім те, що вам
здалося спочатку, а по-друге, так ви засвідчите значущість дитячого запитання.
З’ясовуйте, про що йдеться. Якщо вам не цілком зрозуміла суть запитання,
не відмахуйтеся від нього одразу як від недоречного, а уточніть, що саме цікавить малюка.
- Конкретизуйте запитання дітей. Діти дошкільного віку далеко не завжди здатні чітко сформулювати те,
що вони мають на увазі. Тож уточніть формулювання, запропонуйте дитині варіант точнішого і конкретнішого запитання .
- Не бійтеся повторюватися. Навіть якщо дошкільник уп’яте ставить одне й те саме запитання, намагайтеся не дратуватися.
У п’яти-шести річних дітей пам’ять ще дуже короткотривала, тому не все у поясненнях дорослого діти здатні запам’ятати
з першого разу, особливо коли пояснення стосуються зовсім нових незначних для дошкільників сфер діяльності: читання,
розв’язання задач тощо. Тож у кожному конкретному випадку за допомогою навідних запитань з’ясовуйте, що саме дитина
не розуміє у ваших поясненнях, і знаходьте інший, доступніший для неї варіант відповіді на її запитання.
- Не соромтесь не знати. Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, не соромтесь у цьому зізнатися.
Запропонуйте дитині разом пошукати відповідь.
- Правильно ставте запитання самі. Розмовляючи з дитиною, чітко формулюйте власні запитання,
використовуйте прийняті в таких випадках мовні формули:
- Я хочу тебе запитати…;
- Скажи, будь ласка…;
- Мені цікаво…;
- Як ти вважаєш…
Вислуховуйте дитячі відповіді уважно, не перебиваючи. Лише уважне і поважливе ставлення дорослих до дитини
під час спілкування сприятиме стимулюванню її мовленнєвої активності.
Завжди задовольняйте цікавість малюків і заохочуйте їх пізнавальну активність схваленням.