Статистика сайту

23 бер. 2020 р.

Як навчати дітей ставити запитання по суті

- Запасіться часом . Спілкуючись із дитиною , бажано нікуди не поспішати

або хоча б мати про запас зайві п’ятнадцять хвилин.

- Вислуховуйте дитину до кінця. Навіть якщо вам здається, що ви з перших слів

зрозуміли ,що саме хоче запитати дитина, обов’язково дослухайте дитину до

кінця. По-перше, може виявитися, що вона має на увазі не зовсім те, що вам

здалося спочатку, а по-друге, так ви засвідчите значущість дитячого запитання.

 

З’ясовуйте, про що йдеться. Якщо вам не цілком зрозуміла суть запитання,

не відмахуйтеся від нього одразу як від недоречного, а уточніть, що саме цікавить малюка.

- Конкретизуйте запитання дітей. Діти дошкільного віку далеко не завжди здатні чітко сформулювати те,

що вони мають на увазі. Тож уточніть формулювання, запропонуйте дитині варіант точнішого і конкретнішого запитання .

- Не бійтеся повторюватися. Навіть  якщо  дошкільник  уп’яте ставить одне й те саме запитання, намагайтеся не дратуватися.

У п’яти-шести річних дітей пам’ять ще дуже короткотривала, тому не все у поясненнях  дорослого діти здатні запам’ятати

з першого разу, особливо коли пояснення стосуються зовсім нових незначних для дошкільників сфер діяльності: читання,

розв’язання задач тощо. Тож у кожному конкретному випадку за допомогою навідних запитань з’ясовуйте, що саме дитина

не розуміє у ваших поясненнях, і знаходьте інший, доступніший для неї варіант відповіді на її запитання.

- Не соромтесь не знати. Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, не соромтесь у цьому зізнатися.

Запропонуйте дитині разом пошукати відповідь.

- Правильно ставте запитання самі. Розмовляючи з дитиною, чітко формулюйте власні запитання,

використовуйте прийняті в таких випадках мовні формули:

- Я хочу тебе запитати…;

- Скажи, будь ласка…;

- Мені цікаво…;

- Як ти вважаєш…

Вислуховуйте дитячі відповіді уважно, не перебиваючи. Лише уважне і поважливе ставлення дорослих до дитини

 під час спілкування сприятиме стимулюванню її мовленнєвої активності.

Завжди задовольняйте цікавість малюків і заохочуйте їх пізнавальну активність схваленням.